Söndag 12 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nykär

Nykär

jag har gått och blivit tokkär. Har nyligen brutit upp från ett destruktivtI samboförhållande med psykisk och fysisk misshandel.
Lovade mig själv att inte träffa någon ny man, men plösligt så såg jag honom på puben.vi började prata och gör det fortfarande.han blev lika tokkär som mig.Han är tvärt emot mitt ex, rolig snäll och mysig, men blir ibland rädd att det bara är en fasad han visar upp, för att sedan visa sitt rätta jag. men jag hoppas och tror att han är sig själv. kan inte misstro alla män. Som man säger, VÅGA OCH VINN:
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Va roligt hoppas att det går bra för er , starkt av dig att våga !!

Lycka till !!
Pumis!

En karl misshandlar inte en kvinna om han är normalbegåvad och nykter.
Det är i alla fall ytterst sällsynt. Man slår inte en tjej. Så är vi fostrade.

Men efter några cl. så grumlas omdömet på 99% av alla av apsläktet.
Provocera aldrig en karl, när han är drogad. Det är då det smäller.

Psykisk misshandel följer samma schema.



leiake- Vill bara säga ...att om du bara visste hur vanligt det är med psykisk och fysisk misshandel ÄVEN i socialgrupp1....det är absolut INTE bara mindre begåvade som slår sina kvinnor....INTE bara på fyllan........bland de högre hönsen är det vanligare...men det tystas oftast ner...dom kan ju oxå köpa sej fria.................
Annons
missdrygast !

Vi hade ju en General, som pysslade med sådant. Så jag är nog medveten.
Men där nämndes inget om droger. Men att sådant är involverat är jag
övertygad om. En nykter karl slår inte en kvinna.

Synd att media inte går ut med vad som är orsaken till misshandeln. Jag
har aldrig hört detta. Det säljer inte så bra, när två " aspackade"
par bankar på varandra. Det säljer bättre att få folk att tro att dom är
normala och nyktra.

Klart det finns karlar som är nyktra som slår oxå Leiake.Är nog inte särskilt ovanligt. *å jag menar INTE att svärta ner det manliga könet nu*
Å kvinnor med för den delen
Så kul pumis hoppas att du blir lycklig med din nya kille. Klart att du ska vara försiktig, hasta inte fram utan låt det ta den tid det tar.
Att vara nykär är härligt o du har redan en dålig erfarenhet så jag tror att du är ganska vaken o lär känna igen de sk kallade symtonerna om de skulle visa sig.
LYCKA TILL

Att bara onyktra o onormala män/kvinnor skulle misshandla fysiskt el psykiskt är fel, visserligen så är där något galet om en man/kvinna misshandlar sin partner men det behöver inte vara alkohol med i bilden. Kanske var det så förr i tiden men tror det knappast.
Kvinnomisshandel har alltid funnits, att det märks mer nu är för att vi kvinnor våga prata om det o att det finns olika typer av hjälp att få o massmedia.
Denna sida ljuger tydligen alltid. Jag slänger den i ps-korgen.


http://susning.nu/Hustrumisshandel - 8k
Vad roligt pumis det måste kännas jätte skönt att vara nykär? Lycka till. Det fins inget finare att vara nykär det var ett tag sen jag var det men är lika kär i min sambo fortfarande .Jag säger bara lycka till!!
Det är en lika härlig känsla att efter 4 år fortfarande få pirr i kroppen av sambon:) Det är viktigt att vårda kärleken och våga vägra denna tristess som många gånger infinner sig i ett förhållande.
Jag har en egen regel; sluta aldrig kyssas!!
Å man ska göra det så det pirrar till ordentligt
Pumis: Lycka till och våga lita på dina känslor.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem