Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Kamphundar

Kamphundar

Idag på TV diskuterades kamphundars vara eller inte vara, och som vanligt så skylldes olämpliga ägare för att det är så många dödsfall och allvarliga incidenter med dessa hundar.

Bl.a så diskuterades att ha tvång för sådana hundar att bära hundkorg, men det var inte tänkbart, för att då kunde hunden känna sig försvarslös.

Men alla dess människor som blivit anfallna och alla vi ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ja, vad ska man säga!
Personligen tycker jag att det är ägaren och inte hunden som är skurken i de flesta fallen.
Men visst finns det hundar som har problem, med det finns det människor som har med. Skillnaden är att vi som människor kan få mediciner och i vissa fall "låsas" in för behandling.
Visst är det synd om alla barn som blir bitna av hundar, men det är faktist vi som vuxna som har ansvaret, kan bara se till min lilla dotter som är 3 år.
Hon är inte rädd för fan själv och älskar djur, så står det en hund någonstans så springer hon fram. Jag är väldigt noga med att hon absolut INTE får gå fram till en hund själv utan mig eller annan vuxen. I många fall tror jag att det är självförsvar ifrån hunden sida när den först biter,pga att den blir rädd/överaskad sen när det börjas att dra i den bitna kroppsdelen så börjar överlevnadsinstingten att ta över.
Även den snällaste hund kan bli ett odjur. Min hund som jag hade Border/bearded collie (hur snäll och go som helst) blev attakerad av just en Pittbull, det slutade med att ägaren av pittbullen fick bära bort sin hund. Detta var enda gången som min hund var aggresiv mot andra hundar.
Tyvärr fick hon avlivas några år senare då hon visade aggresiva sidor mot min son, så innan nåt han och hända så fick hon somna in.
RIP Tippi!

// Noflo
Helt Rätt noflo!Det är som du säger, bra att du inte låter ditteller dina barn springa fram till okända hundar.
mrTaco: det tycker jag är självklart vad dessa personer ska ha kamphundar till o varför de avlas fram, till att visa sin makt o att de ska slås mot varandra.
Att andra hundar oxå kan vara aggressiva, självklart. Allt hänger på dressyr o fostran. Men att folk är rädda för just de som kallas kamphundar är säkert för att det skrivs så mycket om dem o att man har fått en bild om hur dem är. Som sagt en mode fluga bland de yngre. Ju mer det skrivs hur farliga dem är ju mer vill många ha dessa hundar, maktbegär vill jag kalla det för.
Personligen tycker jag de är ganska fula hundar o ser skrämmande ut.
Annons
Galna pitbullhundar anföll hjälplös valp

Nu får dom göra nåt åt det här .För ska man ej våga gå ut med sina valpa längre eller hur

Ska man ej kunna gå ut med sina valpa nu då. Vad kommer att hända näst då.???????????+

Vad gör vi åt galna Pappilon då, just det ingenting. Så länge ni bara läser och hör och inte vet vad en PITTBULL är tycker jag ni skall vara tysta.
Jag vet ej bar vad jag har läst om .Jag är glad att jag ej har en sån gallen hund än då men dom blir väll det när man. Tukta dom när dom är små skull jag tro. Rätta mig om jag har fell
med den föra tallar vet nog det.?
http://www.svenskaapbtklubben.se/om-rasen/

Här tex kan ni läsa på lite, kolla gärna runt på resten av sidan med.
Jag såg bara rubriken, och visste redan vad jag skulle skriva! Skyll för f-n inte på hundarna! (Avliva) hundägaren istället! Tack för mig.
Men jag var in på den länken som du hade skrivet o kollade med

Här är länken som jag kollade

Galna pitbulls anföll Katjas valp

Bakifrån kommer två pitbullhundar farandes, de är lösa och dyker upp från ingenstans. De hoppar på min bebis. Den ena hänger sig fast i nacken
Tack för mig med
Så har det hänt igen! Förbjud pittbulls i sverige llåt polisen avliva dom!Se hur det gått i holland där har dom inga problem längre med kamphundar likaså i norge.Tack för mig med

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem