Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Finansminister Anders Borg

Finansminister Anders Borg

Finansminister Anders Borg vill avskaffa bostadsbidraget.

Sen vill han ju ensamstående föräldrar. De ska, enligt Borg, i stället få ett extra barnbidrag.. Men dom som ej har några barn då. Vad får dom då .Det värka ju ej bra tycker jag i alla fall. Det är ju många gamla som ej har det så bra . Ska vi bara kasta bort dom då?
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ja, vad skall man säga. Det här är bara ytterligare ett steg i Moderaternas strategi, som går ut på att öka klyftorna mellan människor och förstärka avståndet mellan socialgrupperna. Det är så genomskinligt så det är äckligt. Konstigt att folk inte protesterar mer.

Det här är priset vi får betala för alla de som pga missnöje med socialdemokraternas tidigare politik ansåg att de lika gärna kunder rösta borgerligt. Ack va de bedrog sig. Nu kan man se det fula högertrynet sticka fram med allt vad det innebär. Hoppas bara att folk har lärt sig något inför nästa val. Tyvärr har de flesta ett väldigt kort minne ....

EZ
Utan att ta ställning i frågan, kan jag inte låta bli att undra om modereringatyglarna har släppts helt lösa? Jag är positivt överraskad,detta ämne är väl klockren politik???
Ha en bra grillkväll!
Ska man ej kunna diskutera om bidrag då. Det är väll ej Så falligt än då att diskutera om barnbidrag och dom som ej har det så bra då.. Det är många som bara har 6000-7000 i månaden. Vad får dom över då När dom har bettalt hyran då.?
Annons
Tanken på att avskaffa bostadsbidraget är mycket dålig. Det extra barnbidraget blir säkert mycket lägre än dagens bostadsbidrag. Detta ska var och en av oss kompensera med att jobba mer övertid. Men tänk om det finns människor som inte orkar arbeta mer än vad de redan gör. Då återstår endast att gå till socialen. Eller tanken är kanske att man ska säga bort Internet, telefoni och dagstidningen. Man kan ju också gå ur facket och spara mycket pengar den vägen.

Jag tycker att det är synd att politiker sparkar på dem som redan ligger. Det finns viktigare saker att ta itu med för dem som styr landet.

Johan
b_50, jag tror inte att du hänger med på vad AndersO menar . I övrigt håller med både dig och allaboard70 ...

Enligt det senaste förslaget från A. Borg så ämnar man ta bort Bostadsbidraget och låta folk med barn söka ett speciellt bidrag för att kompensera förlusten.

Vad han "glömmer" att nämna är att det finns en avsevärd mängd B-bidragstagare som inte har barn och där B-bidraget tjänar ett enda syfte, nämligen att fylla ut mellanskillnaden för att de skall komma till en summa av 3 400:- kronor, dvs den lagstadgade minimistandarden för en ensamstående. Mycket smart A. Borg!

A. Borg vill förstås hellre sänka skatterna för de som bor i Lidingö, Askim och andra rika kommuner för det är ju synd om de stackarna som måste betala så oerhört höga skatter på sina ofta mångmiljoner belopps förmögenheter.

EZ
Jag är fortfarande Väldigt överraskad....Kul......
Kan man skönja förändringarnas vindar Anders? Naaa...

EZ
ag håller med dig . ElectrcZombie om en del av det . Men det fin ju en del som har hus som är på mer en milon men. Dom som har byggt det vill väll bo där resten av sitt liv skull jag tro . Och det ska dom kunna med tycker jag
Det är väl OK att diskutera politik om man låter bli att propagera, vare sig för höger, vänster eller mitten. För övrigt anser jag att A. Borg skall satsa pengar på att stävja bidragsfusk i stället för att ta bort. Nog finns det åtskilliga bostads bidragstagare som egentligen inte har rätt till bidraget. Det är väl detta han vill eliminera. Tyvärr på fel sätt enligt min mening.

AK
EZ,jag tror att moddarna sover,hehe.....snart är tråden puts väck....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem