Söndag 24 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Paris Hilton

Paris Hilton

Ingen har väl undvikit att denna sköna varelse skall in i fängelse 45 dagar.
Jag tycker det verkar hårt att blanda henne med troligen riktigt kriminella.

Det enda jag inte prövat är att sitta i fängelse, men jag känner sådana
som har gjort det. Men om man frågar hur det var så är det vä'ldigt förteget.
Därför tror jag att, är det känt att man har pengar så måste man köpa skyd...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Hej Bea!!!

Jag instämmer till fullo i ditt resonemang. Självklart är rattfylla ett allvarligt brott och ska bestraffas därefter. Det är inte tal om något annat heller. Men mitt syfte med kommentaren var en helt annan och på intet sätt negligera brottet som någonting banalt. Det vore skam i så fall och det ska du också ha en eloge för. Ber också om ursäkt om du inte förstod poängen med min kommentar!!!
Min åsikt om rattfylleri står också helt klar. Generellt, ryck körkortet på livstid!!! Om dom har något det vill säga, annars LÄMPLIGARE påföljder..
Men faktum kvarstår att även här kan det finnas, hör och häpna, förmildrande omständigheter att köra på pickalurven, t ex precis som tidigare, om det gäller livet t ex vid ett sjudomsfall eller liknande och om alla andra möjligheter är uttömda... För vem skulle vilja att en närstående skulle behöva avlida för att man t ex var i ödemarken med en telefon som plötsligt inte fungerade. Inte någon tror jag...
Och det ligger också mycket i det du säger citat att det oftast är dom rattfulla som klarar sej bäst vid en olycka. Bedrövligt tycker jag! Och än värre när oskyldiga drabbas av deras framfart...
Jag höll själv på och bli överkörd av ett rattfyllo för en tid sedan men lyckligtvis hann jag kasta mej undan innan han körde in i en busskur...
Som tur var fanns det inga människor där, JUST DÅ!!!

Det rattar omkring ca 20. 000 rattfyllon dagligen på våra svenska vägar.
Dessbättre tillhör jag inte någon utav dessa eftersom jag räknas till dom helnyktra både på vägen och civilt!!!

Tack för kommentaren och sköt om dej!!!
Jag kan inte hålla med om att det finns förmildrande omständigheter du kan ALLTID ! ringa efter ambulans om det är nån fara för livet eller polisen , är man ute och festar hela natten och intar alkohol eller nåt annat så får man ta sitt ansvar och inte köra helt enket ringa en kompis eller taxi , och om vi nu ska tala om "stjärnor" som kör fulla så ska dom väl ändå ha pengar till en taxi dom har ju råd me privat chafförer oxå oftast så nä det finns inga såna omstädigheter vem man än är .
Hej igen Bea, du var på alerten idag märker jag!

Men det kan vara bra att debattera ibland!

Och tyvärr min vän vill jag inte hålla med dej riktigt så där till 100%...
Men nästan i alla fall! Vi har ju åtminstonde samma generella åsikt om rattfyllon och tur är väl det!!!
Jag undrar också om du förstått min text riktigt! Men så här då...

LIVET går före allt annat! Är vi överens om det?
Ett medelålders gift par, båda med körkort, åker till sitt fritidshus över helgen, med fast fungerande telefon. Det är nästan en mil till närmaste granne, du e me?
När det gifta paret anländer till fritidshuset kollar dom bl a att den fasta telefonen fungerar. Dessutom har dom en mobiltelefon med sej som också fungerar just då, okej!
Allt för att vara på den säkra sidan även om ingen av dem haft några som helst större problem med hälsan tidigare...
Gubben och gumman tar sej ett par jäklar som dom brukar göra när dom är ute vid stugan, men aldrig mera än någon sexa...
En par timmar senare när gubben börjar göra sej i ordning för att gå och lägga sej och gumman står i köket för att diska ur glasen dom druckit ur, faller plötsligt gubben ihop!!!
Gumman hör detta och rusar genast in till sin man som ligger helt livlös på golvet och visar endast svaga livstecken...
Hon rusar omedelbart till telefonen för att ringa ambulans men linjen är död
Hon kontrollerar snabbt om telejacket är inkopplat och rycker ut det sätter
in det igen, flera gånger men inget händer, linjen är fortfarande död...
Visst ja, jag har ju mobiltelefonen också tänker den chockade gumman...
Hon tar upp den ur handväskan samtidigt som hon springer in i kammaren
till sin sjuke man som fortfarande andas...
Hon slår 112 på mobilen men en röst svarar att man för närvarande har tekniska problem. Gumman försöker under 7 minuter att komma fram till SOS!
Inget händer. Hon försöker ringa ett av barnen! Ingen kontakt! Nätproblem!
Grannarna som nästan bor en mil där ifrån känner hon inte, ej mindre vad
dom heter...
Vad ska jag ta mej till? Gode Gud hjälp mej!!! Plötsligt hör hon sin man med
rosslande röst säga...Älskade! Hjärtat!!! Kör till sjukhus fort!!! Och gubben vänder sej på sidan och börjar bli blå i ansiktet!!!
Det skall också tilläggas att gubben är liten och tanig och ingen match för den bastanta gumman att lyfta om så behövdes.
Det har hon gjort tidigare men då i helt andra sammanhang, he, he
Där kan vi nog också sluta berättelsen för du förstår nog redan vad jag menar!!!
Så Bea! Vidhåller du fortfarande att det inte finns åtminstonde förmildrande omständigheter att för frun i detta fall köra sin man till sjukhus i berusat tillstånd?
Och visserligen hade hon druckit en sexa ett par timmar tidigare.
Hon kunde ju också föra sej och var i stort sett vid sina sinnens fulla bruk...
Men ska detta få hindra henne från att kanske rädda livet på sin man...
Eller? Skulle man inte annars kunna rubricera detta som vållande till annans död i en situation som denna oavsett den alkohol som man intagit om hon inte körde sin man till sjukhus.
Och ska man behöva leva med detta på sitt samvete bara för att lagen säger en sak och livet än annan.
Och självklart kan man ej heller skapa lagar för alla enahanda situationer
Men situationer som denna inträffar faktiskt...

Och ska det här paret inte kunna få ta sina nubbar utan att någon annan är där och passar upp på dom och för att dom inte vet om telefonerna fungerar just den här gången. Dom har ju alltid gjort det tidigare
Och ska hennes man kanske behöva dö under dessa överaskande omständigheter bara för att hon inte får köra bil med mer alkohol i blodet än 0,2 promille...
Jag skulle med viss tvekan i alla fall köra om det drabbade mej i en situation som denna och ta konsekvenserna om jag nu skulle dricka sprit det vill säga!
Jag tror också att vårt rättsamhälle generellt sett skulle anse att det FAKTISKT förelåg förmildrande omständigheter i fall som dessa! För LIVET går före allt annat!!!

Kram
Annons
Janberlin!
Tror att "Bea" har lagt sig. Ett nästan identisk fall som du beskriver, har nyligen varit uppe i en domstol i Norge, och där blev den personen som körde frikänt!

Men brottet som snyggingen har begått, och som du tycker att hon ska slippa och gå i fängelse för, har inget med din tänkte situation att göra.
Så jag tycker nog att hon, som så många andra måste göra, sitter av sitt straff, och sen låter hon bli dricka när hon ska ut med bilen för eftertiden!
Tack för ditt rekordeliga svar bäste Ingarm!

Ja, du ser, det är sånt som händer!
Och det var också syftet med mitt första inlägg i tråden att påvisa detta...
Och självklart respekterar jag din åsikt också, Ingarm!
Skam vore det annars!
Och blir straffpåföljden fängelse för henne så får man väl
ändå hoppas att det blir en nyttig läxa för snyggingen och inte allra minst att hon klarar vistelsen psykiskt och att hon överlever...
Hej i sommar vädret , ja nu ska man väl inte dra in " gumman o gubben" för tråden heter Paris Hilton och hon är ute fast med fotboja och jag tror att dom flesta håller med om att det är för att hon är känd som hon slapp sitta i finkan så länge , dom flesta som har röstat på Aftonbladet tror att hon slapp det i o m att hon är känd .

Surt sa räven men hon jublar säkert :P
Stackars lilla bortskämda snorunge...... mental ohälsa.....
Den sjukdomen hade hon innan hon sattes i fängelse.
Vilket sketet rättsamhälle vi har i vissa länder.
Wacko, Ditt inlägg tycker iaf jag avslutar den här tråden.
tydligen vet inte flertalet att
även vi i Sverige använder fotboja på vissa som döms för liknande förseelser.
och då behöver man inte vara kändis för att bojas.

så frågan är väl egentligen om hon har fått rätt straff.
för sin förseelse.
och inte har drabbats av hårdare straff för att man inte gillar henne.
Kloka ord Mod Göcke!

Det är litet av vad jag också menar...
Och den straffskalan tillämpas även i USA och i relation till hur allvarlig själva brottet är och antalet förseelser samt hur många gånger man gjort sej skyldig till detta...

Tackar!!!

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem