Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är du RÄDD för att åldras

Är du RÄDD för att åldras

Inte jag i alla fall,
så länge jag har hälsan i behåll
och värderas precis LIKA mycket
som vilken annan människa
som helst, SKA värderas
i samhället!!!

Det är fint att åldras också,
man får ju erfarenhet och kan
lära ut ett och annat, i alla fall
det som andra, inte klarar av
att LÄSA i ens VACKRA ansikte...
Men de e klart, en viss betydelse
har väl DET också...
Så länge spegeln VILL hänga
kvar i badrummet!!!
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Joanna!

Du har som vanligt så rätt i det du säger gumman!

Jag har inte kunnat sagt det bättre...





Du är också värd all respekt!!!
Tack!
Att åldras är nog kul! Särskilt om man närma sig 70 år. Undra hur det käns? Hela livet har man ju bakom sig... framför finns bara en dalande solnedgång. Jag bara skoja!! Jag ser fram åt att bliva 70 år,medan vissa är snart där!!
Lite
Eländigt eller
Inte eländigt
Att åldras
Kan inte jag svara på
Eftersom jag bara är halvvägs till 70


Ja vissa är snart där Gissa vem?
Annons
Visst, är redan där sedan 4 år. Man gläds åt varje dag. Men ändå känns det som lever man på övertid. Alla "gamlingar" runt om kring en bara försvinner till en viss sida i tidningen. + - Så vad som känns uppfriskande är att man som jag har två yngre generationer att fröjdas över. Men alla har inte det. Det ju inte alla förunnat.
Då känns nog ålderdomen mer påtagligt.
Att vara frisk är än stor fördel i idag. Att att hamna som ett kolli på "hemmet" och fortfarande vara klar i huvudet. Då önskar man det går fort den dagen det sker.
Men får jag bara kaffe så blir jag nog hundra

Ozzy! Du ser ju inte ut att vara74 år! Jag spådde mig i Polen.. jag ska blir 84 år och få en snabb dö!

Tro ni på spåtanter?
Jag anar att det är Göcke som fyller 70 år på Torsdag.
Men det gör jag oxå. "Så de så".

Att bli 70 år och fortfarande vara okysst. Det är en prestation. Men det klarade inte jag. Jag var nog runt 15 år när det small till i hormonpåsen,första gången.

Förr i världen så firade dom inte sin födelsedag. Dom visste ju inte när dom kom till världen. Det fanns ju inga klockor.

Men att fira att man blir gammal och sliten. Urlöjligt!!

Barn skall firas med saft och kakor. Det är OK!
Man ska väl fira medan man kan,när man är dö är firandet slut!!

Leiake! Jag trodde att du var på Maldiverna?
Thomas2!

70 år och 12 timmar i en flygplansstol.

Då hade det varit min sista födelsedag.
Man kan väl inte vara rädd för att bli gammal, då är det ju nå fel för äldre blir vi ju hur mycket vi än försöker motverka åldrandet. Däremot har jag väl respekt för döden för den är ju, liksom vårt åldrande tyvvärr oundvikligt och den känns inte så väldigt intressant. Jag fyller själv 50 i år och har insett det att om jag följer i min fars och min farfars spår så har jag ungefär 8 år kvar de dog bägge innan de var 60. Jag blev så sent som i går påmind om vår dödlighet när jag fick reda på att en tjejkompis från barndomen dog i cancer endast 48 år gammal och då känns det tungt. Men jag har bestämt mig för att ändra statistiken och inte gå i min fars fotspår, jag ska sänka mitt kolesterolvärde och börja motionera, jag ska innan min 50 årsdag gå ner minst 8 kilo och sedan av bara farten ska jag ner under 75 åtminstone.
qrtan !

Min far dog när han var 82. Mor dog vid 89 år.
Så om vi räknar på ditt sätt ,så har jag 12 år kvar.

Om man får fängelse i 12 år. Då låter det långt.
Men har man 12 år kvar att leva. Då är det inte så långt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem