Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är du RÄDD för att åldras

Är du RÄDD för att åldras

Inte jag i alla fall,
så länge jag har hälsan i behåll
och värderas precis LIKA mycket
som vilken annan människa
som helst, SKA värderas
i samhället!!!

Det är fint att åldras också,
man får ju erfarenhet och kan
lära ut ett och annat, i alla fall
det som andra, inte klarar av
att LÄSA i ens VACKRA ansikte...
Men de e klart, en viss betydelse
har väl DET också...
Så länge spegeln VILL hänga
kvar i badrummet!!!
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

grtan! Du har rätt! Man skulle motionera mer,men det blir aldrig av. Man sitter jämt framför datorn. Det är svårt att göra det till en vana att röra på sig lite mer.

Jag vet inte om det är lönt att börja,jag äter redan medicin mot kolesterolet.
Kanske lever jag länge ändå.
Att åldras kan vara fint om du är frisk och kry, men om du är beroende av hjälp i ditt dagliga liv så är det ingen dans på rosor.
Jag jobbar på ett äldreboende var det bor både friska och sjuka. Vi i personalen sliter hårt med att hinna med allt som ska göras och ändå är man missnöjd med sitt arbete när dagen är slut. Det är så mycket som man inte hinner med, den personliga vården måste gå i första hand, att bara sitta och prata o ha en trevlig stund det är något som man aldrig hinner. Varje gång jag arbetar säger jag "kommer strax" eller "det gör vi senare om vi hinner" jag mår dåligt varje gång jag hör mig säga så.
Jag sover dåligt när jag arbetat kväll, på kvällar har vi det som värst bara två personal. När jag kommer hem kan jag inte koppla ifrån arbetet, jag är så orolig att något blivit glömt i stressen.
Jag vill mycket men hinner så lite.
Vill inte bli gammal och sjuk
Jag vill bara säga att det är nog ett av de bättre äldreboenden jag arbetar på.
Personalen är fantastisk alla gör sitt bästa och lite till. Dom boende vi har är oxå fantastiska personer, med mycket humor, glädje och livsvilja.
till er alla. Än finns det hopp
Annons
Låter väldigt skönt att höra. Att trots den tunga arbetsbördan Du och dina arbetskamrater ändå hinner och orkar tänka så positiva tankar.
Från en som troligtvis ganska snart också hamnar där.

Tråkigt att du måste "ta med arbetet hem" Finns inte många kvar som ser på sitt jobb som ett kall.
Jag är inte rädd för att åldras men är rädd för att bli ett vårdpaket.
I övrigt börjar dagen med att läsa dödsannonserna i tidningen och är jag inte med där stiger jag upp.
http://medlem.spray.se/janberlin/index.html

man önskar att han anlitar en webdesigner............
Inte direkt, känns redan som att man har mist de bästa åren i sina liv. När man gick på gymnasiet och var högskolestudent. Nu är det bara jobb o jobb som gäller :/
vid din ålder spindelkvinnan , hade många äldre jobbat i 15år redan.
vet inte om det var bättre, nej jag är inte rädd att åldras, men fan så rädd att bli ett vårdpaket där ingen har tid med en.
Hela samhället är ju uppbyggt på lån.

Nygifta par köper lägenhet för 3 miljoner. Föräldrarna betalar 300.000: kontantinsats. Sedan får dom klara sig själva.

Sedan möbler på kreditkort, och en leasingbil för 3000:/mån.

Lyckan är fullständig. Tror dom stackarna. Men det finns ju SMS-lån i reserv.

Undrar om inte skolan skulle satsa mer på hushållsekonomi.
Jag läste alltid Lyckoslanten när jag var yngre.

Flickorna hette Spara och Slösa.

Jag gillade inte Slösa. Hon var gräslig.
Ni ser själva hur det är att åldras. Man skriver inlägg under fel rubrik.

Jag har nu flyttat detta till ekonomiavdelningen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem