Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vilken är Din ABSOLUTA favoriträtt

Vilken är Din ABSOLUTA favoriträtt

Eller du kanske har fler?
Men om du "måste" svälja? Vilken är det då?

Motivera också gärna varför den är det, ex smakupplevelsen...
Personligen har jag inte direkt någon favorit bland maten men äter gärna husmanskost!!!
Och mammas hemgjorda köttbullar glömmer man väl inte bort!!!



Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Joanna, 1000 tack för receptet. Det var de godaste köttbullar vi ätit!

Va kul att ni tyckte om dom!!
Min favoriträtt är min egengjorda köttfärssås. Ett recept som gått i arv...
med redning och massor av vitlök
Annons

Jag är helt inne på samma rätt som clipper skrev om. . Alltså pitepalt med stekt fläsk.

Problemet för mig är bara att jag har bott mitt i Sverige i snart 50 år nu och jag vet inte hur man gör pitepalt. . Och jag vet inte heller om man kan köpa det någonstans. . Kanske någon däruppe kan tippsa om var och hur man kan beställa pitepalt och få den skickad till sin hemadress.
Ibland är det ju också svårt att få tag på riktig mandelpotatis, odlad i sandig norrlandsjord.

Jag hoppas på ett förslag från någon.

Min andra favorit-rätt är SURSTRÖMMING från Kallax. . Och givetvis även mandelpotatis.

Sedan skall det även finnas tillgång till "Norrlands Akvavit" nu duger det inte med Skåne eller norsk Akvavit.
Suris är kanon. Jag är den ende (tyvärr) i min omgivning som gillar den. Kan äta den bart utan några som helst tillbehör. Det "värsta" är att jag faktiskt njuter av den. Ingen tror på det förståss.

EZ
EZ, jag tror dig till 100%.
tack xyz

På tal om mat. Jag är medlem i ett annat forum som till största delen handla om mat och matlagning. OK, det är inte Tasteline

Om någon skulle vara intresserad så häng gärna med dit genom att sända mig ett mail.

EZ
Min bästa meny är Förrätt : löjromstoast med rödlök Huvudrätt : Stekt äkta röding ( EJ ODLAD) naturell med färspotatis Efterrätt: Åkerbärspafait.
favvomat för tillfället:
Grillat kött !

Dock så måste jag utfärda en varning!
Förra helgen grillade jag och min sambo fläskkare !
Dock då köttet var klart och vi just skulle gå ut och hämta det från grillen så kom en skata och STAL VÅRAT KÖTT !
Han flög till den stekheta grillen, tog 500gram kött och flög iväg med det !

Pga. detta så fick vi istället äta köttbullar (fanns i frysen) , detta med egen gjorda potatisklyftor och god sås.. suck....

Men kött är bäst grillat.. och det tycker skator med.. =)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem