Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Fartkameror

Fartkameror

Är det nån som vet hur dom funkar, lagar osv, när man får böter osv?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Håller med dig Jenny. Det är skillnad på tätbebyggelse och motorvägar. Landsvägen tycker jag är någonstans där emellan.

Men Göcke, nog för att spår i vägen som gör att man saktar ner skulle fungera bra, så hindrar nog inte heller det tex mc-olyckorna vid vänstersväng.
Det har nog ungefär samma funktion.
Elias det gör nog inte fartkamerorna heller. ;)
så lägg pengarna på att bygga om dessa vägfällor istället.
och så sätter vi GPS i alla bilar och styr maxhastigheten därifrån så är vi från problemet med att överskrida hastigheten. det är fullt möjligt att göra så utan någon dyr utrustning. och jag är villig att betala min installation, bara jag slipper att bli en brottsling för ett par kilometers överträdelse.
Du missförstod mig nog, Göcke. Jag menade att varken kamerorna eller "vägfällorna" hindrar mc-olyckorna.

Det där med GPS är ju en ren gåta varför dom inte fixat det. Kan inte vara så svårt. Och sen får man blåsa innan man kan starta bilen så kommer det inte behövas några vägpoliser mer.
Annons
elias tror du missuppfattar göcke... som jag fattar det så menar han att man ska bygga mer spanskaväntersvänger isf en vanlig vänstersväng på landsväg typ...
Tobbe det där med spanska vänstersvängar har jag aldrig hört, det får du förklara för mig.
Okej...
Om man förbjuder alla bilar alla vägar och drar in alla körkort så löser vi alla problem på en gång !
hej Göcke, spanska vänstersvängarna är nog sådana som gör att om man ska svänga vänster så får man antigen åka i rondell (jo det finns flera länder som har sådana), eller åka av till höger (!), 1: in på en sidoväg och bro över/under till vänster, 2: svänga av till ett rödljus och på så sätt korsa vägen... funkar helt ok faktiskt när man fattar att det är så!

Jag tror helt enkelt, att många rejäla vägar, av breda format, anpassade till dagens bilar (90-04) är det som gör vägarna säkra.
lb en bra beskrivning tack ,
i östergötland så tar polisen flest fortkörare i landet,
och det gör de på E4-an, de har visst klockat någon för 200km/timen, då skall han/hon åka fast.
och inte behöver de ha fasta kameror för det.
De åker bara omkring och ställer upp sig tills de ser att hastigheten sänks.
och flyttar till ett nytt ställe efter det.
samtigt så kan de kolla om föraren är drogpåverkad.

Där tror jag du kom in på ett hett spår Göcke.
Kanske man kunde modda alla kamerastolpar till alkokontroller också. Så att man var tvungen att stanna vid varje stolpe och blåsa?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem