Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

Kan inte sova

Kan inte sova

Så in i vassen jobbigt det är!!!
Kan ingen sjunga en vaggvisa så jag kan somna???

Vyssan lull koka kitteln full.............................
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Micke03!!

Är man i medelålder eller yngre. Då kan jag hålla med dig. Men vi gamla stötar. Vad kvittar det. På ålderdomshemmet häller dom i dig rejäla grejer, så man kommer inte undan i alla fall.
Leiake, jag är t.o.m äldre än du, men undviker allt vad mediciner heter, såvida inte medicin mot vitaminbrist ingår i mediciner.

Jag har tur, jag är frisk, skulle det föhållandet ändras, så hade jag kanske tänkt annorlunda.

För en frisk människa, som någon natt har sömnproblem att ta en tablett, det tycker jag är förkastligt, kanske därför jag idag ännu inte har drabbats av sjukdom.
Jag är ute massor, går raska promenader på cirka 7000 steg varannan dag.
Jag har lidit av dessa sömnproblem i många år, de kommer i perioder. Fast jag måste erkänna att de har blivit mycket bättre sedan jag slutade röka.
Så jag hoppas att nattens problem bara var tillfälligt.


Angående koffeinfritt kaffe. När jag drack "vanligt" kaffe så fick jag fruktansvärda hjärtklappningar varje morron, jag trodde jag var på väg att få hjärtinfarkt. Då slutade jag med vanligt kaffe och började att dricka koffeinfritt, och hjärtklappningarna blev mycket mindre. Koffeinfritt kaffe är lika gott och finns i Gevalia. Lite dyrare men lika gott.


Jag har nyss varit ute på min kolonistuga och tagit upp lite potatis, fick upp en potatis som ser ut som ett litet hjärta. Jättegulligt, synd att man inte kan infoga bild här.
Annons
Jag vet också vad det villsäga att inte kunna sommna. Något som funkar om jag inte tar tabletter,är följande: Andas in djupt genom näsan och ut genom munnen. Koncentrera Dig på den andningen så kopplar du bort de flesta andra tankar! PRÖVA!!!
Joanna , du får ladda ned en bild i bildgalleriet här på IS och sedan länka in den sökvägen här i forumet.
Ett bra sätt är att ha bilden på Photobucket och bara lägga ut länken här
http://i104.photobucket.com/albums/m178/vargo72/E004.gif
Omjag inte kan sova brukar jag göra avslappande rörelser eller så läser jag,garanterat att man somnar. Jag gör det i alla fall. Inga tabletter i världen kan var nyttigt så låt bli dem. Sov så gott!
Hej
Jag håller med rutan om att skaffa rutiner o framför allt att gå o lägga sig hyfsat o även om du ej kan somna så stig upp tidigt, även på helgerna...

Läs gärna några sidor på kvällen, det hjälper på flera sätt.
Förutom att du blir trött så får du bort tankarna på annat, ett litet råd när det gäller en bok, ta ej en bok som gör att du fastnar i den i flera timmar ;).

Att lösa ett korsord går också bra, det brukar min sambo o jag göra tillsammans innan vi skall somna, mycket trevligt, leder ofta till annat trevligt som gör att man somnar gott ;)
Jag tar en stilnoct varje kväll annars somnar jag inte
sov gott
Tyvärr måste jag säga att all sömntabletter har en beroendeframkallande symtom,,har själv prövat olika sömnmed,,har nu en som heter Zopiclone 7,5 g,,,o har jättesvårt att sluta med den.Så även med Stil-noct tyvärr..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem