Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

Är du utbränd

Är du utbränd

Detta har ju börjat diskuteras alltmer, och hoppas jag inte trampar någon på tårna, men ligger det inte lite sanning i det?

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16704588.asp
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Mycket bra skrivet lillie!!!


Det är så lätt att sitta tillbakalutad i fåtöljen och tycka till om saker man inte har varit med om! Allt syns inte utanpå.
Tack Joanna!
Ja men Joanna, att man t.ex inte haft cancer och inte varit alkoholberoende aldrig upplevt krig, det behöver väl inte betyda att man inte får ha en åsikt eller kunna diskutera sådana frågor.
Annons
ingen kan utala sig om hur det är utan att ha varit rakt in i väggen.
och vägen tillbaka är olika från person till person.

de flesta jag mött är personer som älskade jobbet och ansågs sig så duktiga och viktiga för uppgiften att de förtränger varnings signalerna.
Det är personer som aldrig skulle ha en tanke på att stanna hemma i första taget.
Inget är svart eller vitt, sant eller falskt!!! Men att fusket finns är sant! Att man kan gå i väggen vet jag också.För många år sedan var jag nog där men det fanns inget som hette så,utan det var att antingen byta yrke eller bara fortsätta . Jag skolade om mig till annat yrke. Ångrar det inte!!
men utbränd är inte att fuska , jag vill att ni skiljer på detta och plockar bort snacket om fusk som orsak vid utbrändhet.
Det är en grov kränkning mot personer som faktiskt jobbat sig till sig sin dåliga hällsa. och de skall inte behöva få en sådan stämpel på sig här på forumet.
för dessa personer kan ett nytt job eller arbetsuppgift göra att de inte hamnar i samma cirkel igen.
Tack göcke!
Vi sätter ingen siämpel på någon, men visst är utbrändhet, ryggont, m.fl. Difusa sjukdoms tillstånd som inte sitter utanpå och många gånger ifrågasätts. Vill inte kalla det FUSK .men nog finns det ibland simulans hos en del, som kanske borde söka annat arbete, på grund av vantrivsel på nuvarande, därför får de nu s.k. utbrändsymtom?
Nu får du sluta pensionär , jag vill att de som vill skall få svara på frågan

är du utbänd?

så att de även kan få säga sin del i detta.
Prcis med ett ??? Förlåt Jag ska sluta! Nu!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem