Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Mitt hus brann inatt

Mitt hus brann inatt

En granne till mig orsakade brand i min huslänga i natt. Hon hade antagligen sängrökt och somnat, påverkad som hon var av antingen alkohol, droger eller både och.

Jag bor en ett hus med tre uppgångar med varsin 6 lägenheter. Hon bor i uppgången bredvid. Jag vaknade vid halv sex tiden på morgonen och kände att det luktade rök. Tänkte att det var någon som rökte på balkongen men när röken blev fränar...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

En pytteliten notis i GP blev det: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=367865

EZ
Det är lite läskigt, när en sådan här stor sak inte får mer utrymme...

Förhoppningsvis kommer mor och dotter att försöka gräva ner stridsyxorna nu - en sådan här sak borde få dem att förstå hur viktig familjen är och hur snabbt man kan förlora den...
EZ!!

Tänk om finansministern hade varit boende i samma hus. He,he!!

Jag tänker på Mona Sahlin:s rubriker när hon nästan fick en bomb i huvudet.
Den rakten slog ner flera km. från henne. Vissa av dom som satt och åt reste sig inte ens upp.

Fördelen med betonghus är att elden oftast begränsar sig till lägenheten.
Under min tid i dina kvarter så brann det både här och där. Dom låga husen vid torget brann ju nyligen upp.

Jag känner med dig. Det är verkligen kusligt. Detta sängrökande som jag tror är orsaken till dom flesta bränder är av ondo.
Annons
Förhoppningsvis lillie. Fattar heller inte att notisen var så liten. Det var en rejäl risk för allmänheten.

EZ
Ja, de låga husen brann för ca 1,5 år sedan. Men det var mordbrand! Idioten som anlade elden fattade inte att den kunde sprida sig till andra lägenheter än bara den som han ämnade angripa.

Jag hatar rökning över huvud taget. Det var antagligen det som räddade hela situationen. Min första reaktion var nämligen att jag trodde att någon rökte på balkongen. Jag blev då irriterad och kunde inte somna om...

EZ
God Morgon! EZ hoppas det varit lite lugnare inatt! att Du fått sova lite bättre. Nu får Du ju´en hel del försäkringsjobb, men försök ta det lungt.och att allt löser sig till det bästa.
Tur att det gick så bra som det gick EZ, det kunde ju varit mycket värre.
Hoppas du har en bra hem försäkring nu bara.

Jag var förra året inblandad i en händelse med vindsbrand samt en rasande skorsten i ett hus. Jag såg på nära håll hur mina kunder blev bemötta av sina respektive hemförsäkringsbolag. Det var MYCKET olika vilken hjälp de fick.
Allt från att dom blev hjälpta med skadesaneringsbolag som kom och hämta deras tillhörigheter för sanering till att att ett bolag tycke att en kvinna kunde boka den nerbrunna tvättstugan och tvätta sina egna kläder som luktade rök.

Jag skulle lätt kunna göra en lista och betygsätta bolagen, men har en känsla av att Moderatorerna inte skulle gilla det. Men kan iaf. säga att dom normalt "lite dyrare" bolagen skötte sig i särklass bäst.

Lycka till
/B
OK, tack för det Bosse! Jag har Hyresgästföreningens egen hemförsäkring. Kommer inte ihåg namnet. Idag luktar det nästan ingeninting längre. Har vädrat hela natten trots att det har spöregnat. Så jag får se hur jag gör.

Tack igen,

EZ
Kan bara instämma i allt vad alla andra sagt, kan bara ana hur det känns. Det måste vara en fruktansvärd upplevelse, något man aldrig kommer att glömma.

Hoppas i alla fall att allting med försäkringsbolag o dylikt ordnar sig snabbt och på bästa sätt.

LYCKA TILL
Hemskt när sånt här händer... tur i oturen att ingen omkom.
Hoppas att det går bra med försäkringsbolaget...och snabbt.

Notisen var inte så stor, nej... Bränder, hur traumatiska de än är har väl inget stort "nyhetsvärde" idag.

//Breeze


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem