Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Mitt hus brann inatt

Mitt hus brann inatt

En granne till mig orsakade brand i min huslänga i natt. Hon hade antagligen sängrökt och somnat, påverkad som hon var av antingen alkohol, droger eller både och.

Jag bor en ett hus med tre uppgångar med varsin 6 lägenheter. Hon bor i uppgången bredvid. Jag vaknade vid halv sex tiden på morgonen och kände att det luktade rök. Tänkte att det var någon som rökte på balkongen men när röken blev fränar...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3

Tack för era senaste svar och sympati. Det är korrekt. Bränder händer så ofta nuförtiden att folk knappt höjer på ögonbrynen längre.

EZ
Det viktigaste är att undersöka ditt försäkringsskydd

När du vet at det är helt OK då påbörjar deras skadereglerare att sanera dina prylar med ett antal olika saneringsföretag som de anlitar.

Håll en öppen dialog och försäkra dig om att om röklukt återkommer från dina möbler odyl så skall de bytas ut mot nya.

Vad gäller lägenheten så skall den också saneras sedan målas om osv. det sköter husägarens försäkringar om.

Hoppas att det ordnar sig för dig och dina grannar

/Janne
Janne, lukten är borta nu. Ett saneringsföretag har varit här och delat ut joniserare. Tack vare att lukten försvann från de andra hyrsgästernas lägenheter så försvann den från hela huset.

Allting är m a o OK och jag har inte ens behövt kontakta mitt försäkringsbolag.

EZ
Annons
Skönt EZ! Är orsaken till branden utredd?
Ja, polisen har varit här och förhört henne. Konstigt nog så blev varken jag eller min granne kontaktad. Antagligen var fallet väldigt simpelt att lösa .

EZ
dvs hon sa som det var??? Hur har det gått för dig att sova efter det där? Det var ju riktigt ruggigt det som hände!
Antagligen fick hon lämna ifrån sig ett blodprov

EZ

PS Jo, den sista tiden har jag kunnat sova igen
Det här var inget mot det som nu som kommer drabba dej.

Lycka till med försäkringsbolagen.
Jag har inte behövt kontakta mitt försäkringsbolag som tur är .

EZ

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem