Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

CD-DVD Brännare

CD-DVD Brännare

Jag har fått ett problem med min brännare. Det går bara att bränna DVD-skivor men inte CD-skivor.

Alltså om jag stoppar in en tom DVD-skiva så får jag upp rutan vad jag vill göra med skivan, men stoppar jag i en tom CD-skiva så händer ingenting alls. Går jag in i utforskaren och klickar på CD-/DVD enheten så får jag upp en ruta där det står att det inte finns någon tom-skiva i spelaren fast att det finns en när det gäller CD-skivor. Med DVD-skivor så är det inga problem.

Jag har en Dell Dimension 9150 och kör med Vista Ultimate. Detta bara hände helt plötsligt en dag för det har fungerat innan.

Fattar inte att den kan läsa tomma DVD-skivor men inte tomma CD-skiv
or!!! Hoppas att någon sitter på svaret för jag vill kunna bränna både och....

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5

Bra Raj raj Där fick de så det teg. Men spara den instruktion jag gav till dig ovan om samma fel skulle uppstå igen. Testa en samsung writemaster för DVD/CD Kan ta RW Med
bra att du ser en lösning på problemet Raj-Raj.
Har varit i kontakt med Dell idag igen och de gav med sig att en brännare ska vara mer än 14 månader så jag fick en ny fast garantin var utgången. Rätt ska var rätt så jag är tacksam mot Dell och de verkade hyggliga ändå och ingen hard felings mellan Dell och mig.

Slutet gott aöting gott!!!

//Raj-Raj
Annons
Tänkte avsluta tråden ordentligt med ett postivt svar! Nu har jag fått min nya CD-/DVD-brännare från Dell och allt fungerar kanonbra igen. Det var bännaren som strulade hela tiden så jag hade inte behövt att installera om Vista men nu har man en ren och nuinstallerad dator också.

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem