Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Tuggar sönder kablar

Tuggar sönder kablar



Är det någon som har ett tips om det finns något som man kan spraya eller smörja olika kablar med så att valpen inte ger sig på att tugga på dem ????

Jag har en 6 mån. gammal hundvalp ( american cocker spaniel ) som tuggar på det mesta. . Även på sladdar och kablar. . Än så länge har han bara gett sig på USB-kablar ( till skrivaren, scannern och telefonluren ). . Men jag är orolig för att han ska ge sig på en el-sladd.

Jag har satt upp olika skärmar och lådor och skydd för sladdar men det går ju inte att dölja alla sladdar.

Så, om någon har ett tips för att komma runt detta problem så vore jag tacksam att få höra det.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

så mycket för alla utmärkta svar som ni har bidragit med.

P.S. IS-forum är ju en underbar web-plats där man kan få svar på det mesta.

leiake ! Jag håller inte med dig i ditt svar. ( Men jag är ju vid det här laget van vid hur du brukar skriva/svara. )
Jag tror inte att du har eller har haft någon hundvalp. För det första måste man ta den i nackskinnet och säga ifrån när den håller på och biter. Man kan inte säga ifrån senare när man märker att sladden är skadad. Och man kan inte hålla 100 %-ig koll på vovven hela dagen och natten.

Jag har haft hundar i min närhet ända sedan barndomen men inte en så här ung valp tidigare. . Så jag vet en hel del om uppfostran av hundar men det är först nu som det plötsligt finns en massa olika kablar som ibland är svåra att gömma undan för valpen. . För ca. tio år sedan fanns inte alla dessa kablar i huset.
. .

Ja Bosse jag tittade på din vovve och min har också minst sex olika tuggben mm. som den ofta leker med och tuggar på.

Jag ändrade min profilbíld till en bild på min tidigare vovve också den en amris. . Men det skulle tydligen ta kanske några dagar innan ändringen av bild skulle börja gälla. . Men då kan du gå in och titta om du har lust.
. .
axe!!

Du är ingen knäppskalle. Men det är inte långt kvar. He,he!!

Jag tycker du är en trevlig typ. No hard feelings

Men mitt inlägg var menat " i all välmening ". Jag kan detta med hundar.
Tro mig!! Jag har sålt valpar till oerfarna sk. hundmänniskor. Men när man får 6000:- för en valp så kan man inte säga sanningen.

Tyvärr!
Annons
ge hunden ben, har den inga ben så brukar den tugga på det mesta som tex kablar, jag har haft hund hela mit liv och aldrig haft det problemet men man måste visa vem det är som bestämer ochså.
Axe!!


Det är jag igen..............du kan även testa med att spruta
lite vatten på jycken när den går i närheten av sladdar.

Köp en Bliwtvål, töm innehållet i nåt annat och fyll
"tvålen" med vatten.

Så fort hunden går i närheten av nåt som du inte vill
att den ska göra ger du den en dusch av vattnet!

OBS! Hunden ska inte se vart vattnet kommer ifrån!!!
Hunden skall allså vara blind. He,he!!
leiake!!

Oj, vad du var rolig nu, jag tror att jag !!


Du måste väl för f-n begripa att, när hunden är koncentrerad
på kabel och påväg att attackera den då, är det dags att klämma till på flaskan, det gör man på avstånd och om man har en något så när reaktionsförmåga så hinner man dölja vart ifrån "obehaget" kommer! Man ska för f-n inte sitta på skarvsladdsdosan och invänta jycken!
leiake!

Läste precis ditt inlägg om att du sålt valpar utan att säga sanningen!!!

Vilken j-a sanning, kan man ju undra?

Du verkar ju tillhöra/tillhörde dessa j-a hundskojare som säljer för att tjäna
så mycket som möjligt, eller??? Det verkar ju så iaf. med tanke på ditt inlägg. "Sälja/sålde till oerfarna människor, vilket j-a ruttet tänkande, det är ju ett liv du säljer/sålde och sen ursäkta ditt handlande med "Man fick/får ju 6000:- för en valp!!! Skärp till dig för f-n!!
Nu leiake, så hundkännare du är, nu får du på mopo av folket, hehe
nu är vi snälla för det är snart Jul...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem