Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Tuggar sönder kablar

Tuggar sönder kablar



Är det någon som har ett tips om det finns något som man kan spraya eller smörja olika kablar med så att valpen inte ger sig på att tugga på dem ????

Jag har en 6 mån. gammal hundvalp ( american cocker spaniel ) som tuggar på det mesta. . Även på sladdar och kablar. . Än så länge har han bara gett sig på USB-kablar ( till skrivaren, scannern och telefonluren ). . Men jag är orolig för att han ska ge sig på en el-sladd.

Jag har satt upp olika skärmar och lådor och skydd för sladdar men det går ju inte att dölja alla sladdar.

Så, om någon har ett tips för att komma runt detta problem så vore jag tacksam att få höra det.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

HALLÅ!!!!

ÄR DET NÅGON SOM SKRIVER MED leiake´s NAMN!!!!

KÄNNER INTE IGEN HANS SVAR OCH INLÄGG LÄNGRE!!!!
pensionär , varför skrika??, (angånde texten med stora bokstäver)
leiake kan nog själv se om det är han eller någon annan som skriver i hans namn.

själv så tror jag på vatten sprutan
Jag Skiker aldrig!! Det hör inte till min person, att skrika!

Men med stor bokstäver, förtydligar jag mig!!
Annons
Här behövs förtydligande verkar det som. Har faktiskt sålt pudelvalpar i mitt tidigare liv. Hade 3 tikar. Min sambo fick sköta det hela. Det är ett evigt gnyende när man har 15-20 valpar. Sedan annons och hela köret.

Vissa kunder var klart olämpliga som hundägare. Det kände man i luften direkt. Dom berättade hur dom bodde. Hunden fick vara ensam långa stunder. Ibland dygn. Brist på sällskap och motion. Inte bra!!

Vattensprutan är effektiv på katter. Men hundar är så kloka att detta behövs inte sölas med det. Upprepa en åtgärd 5-10 ggr. så sitter det
där. Tänk på att du är ledare. Hundar är flockdjur. Dom gör alltid ledaren till lags.
Nu håller jag med Dig leiake! Just på katter fungerar sprutan,men inte på hundar!

Ett bestämt kommando eller tag i nacken! Eller om man använder sig av en klicker!

Det behövs tålamod till tusen och uppsikt hela tiden när den vistas där det är lätt åtkomliga kablar!

Ganska snart har han lärt sig att det är Du som bestämmer!
En valp ska aldrig lämnas ensam i stora utrymmen!
Stäng hellre in den i en rymlig bur, eller ett utrymme den inte kan komma till ska ,eller skada sig själv!! TÅLAMOD är somsagt vad som behövs!!!




Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem