Lördag 23 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad blir det för mat...

Vad blir det för mat...

Vad det är jobbigt att hitta på vad man ska äta!
Jag tror det blir "benløse fugle" i kväll.

Va bekvämt det vore om man bara behövde ta ett piller sen är man mätt och belåten!! Olika färger för varje dag.
Jag tycker inte att det är jättekul att stå i köket både nu och då.

Vad ska ni äta??
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Om vi som figurerar på IS, skulle avslöja vår favoriträtt. Det vore väldigt spännande. Alla dessa recept mår jag bara så illa av. Men det vore skoj att
veta vad ni gillar mest. He,he!!

Jag tänker!!! Tänker fortfarande!!. Väljer bland 3. Men kan inte bestämma mig. Hemskt vad det var svårt att avslöja offentligt.

Eftersom jag bara får nämna en rätt. Jag tänker igen!!

Bruna bönor med stekt fläsk

Det trodde ni inte!!!
Ja nästan allt. Inte Brunabönor,Ärtsoppa,Kalvdans,Isterband,Potatisbullar och inte blodigt kött.Blodigt kött jag tror nog att det har mera med traditionen att inte äta rått kött i Thailand med tanke på ohälsa som det kan ge i värmen.
Men hon äter allt och då menar jag verkligen allt,knaprade i sig fiskhuvena idag?!
Men potatis är inte någon större hitt vare sig för frugan eller min plastdotter.
Dottern kom hit som 2åring och är nu 9 och ris är det som gäller konstigt nog.
Men något som båda gillar är potatisgratäng med massor av vitlök (det gillar jag också )
Jo leiake om jag skulle ha gissat så blev det Kåldolmar eller Bruna bönor med fläsk.
Annons
Jojje!
Tänk vad smaken kan vara olika!
Jag vill bara ana vitlöken i min mat, avskyr när dominerar!

Favoriträtt: Svårt, älskar nästan all mat utan inälvsmat som lever och njure.
Men KALOPS (s.k. skånsk med morötter i) rödbetor och potatis,
blir nog valet.
Köttbullar och potatis!! Eller varför inte GÖS ?
Nyrökt fet höstflundra slår nog det mesta, därefter kommer knaperstekt bogfläsk med bruna bönor
.....man börjar ju dregla av att läsa IS nuförtiden.......
Gorby's Piroger
Är det någon som har smakat polarlasagne? Det är otroligt gott. Man har renskav och souvaskav istället för den vanliga köttfärsfyllningen. Sen gör man en bechamelsås på västerbottensost. Smaskens. Det blir nog att äta det på söndag när det är fars dag och sambons barn kommer.
På tal om Fars Dag??

Firar ni den? Vad bjuder ni på?

Vad brukar ni ge till Far en present? eller bara en blomma?

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem