Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Brandvägg i router

Brandvägg i router

Hallo igen !!
Är det nödvändigt att ha brandvägg i router om jag redan har en "vägg" i Telias säker surf paket ??.
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Hej Benny , vad innehåller ditt säkra surfpacket?
Inte har du väl någon brandvägg där som hjälper dej.?
Möjligen ett spamfilter.
Paketet innehåller virusskydd och brandvägg som stoppar attacker och intrångsförsök och har funkat bra hittills.
Benny det kan jag säga med största sannolikhet att du inte vet om det funkat.. många programvaror som är brandväggar alltså sånna man installerar i windows är inte speciellt säkra många innehåller till och med hål där en person med kunskapen kan ta sig in..

finns ingen branvägg som kan ge 100% skydd.

Men därimot eftersom du är hemanvändare så borde det inte finnas någon större anledning att hacka dig.

och jag tror att det är svårt att köpa en billig router idag som inte har NAT inbygt. det verkar mer eller mindre ha blivit standard. men jag litar mer på en hårdvarubrandvägg än ett program i windows.

Men detta är bara min åsikt.. :)
Annons
Ok Rob, då vet jag lite mer.
Jag frågade därför att en kompis har en router som inte funkar med brandväggen aktiverad enl. han och som jag fått billigt i så fall, och jag är i farten med att koppla ihop två datorer hemma och ska skaffa en trådlös router men då köper jag en ny istället med brandvägg som jag vet funkar.

Tack tack.
Köp inte d-link bara enda råd jag kan ge... netgear är mycket bättre... tar för givet då att du har ADSL och inte VDSL eller BBB.. FÖr de billiga "bredbandsroutrarna" funkar varken på VDSL eller BBB.

Att hans router inte funka med brandväggen på är troligen fel på hans sida, han kan helt enkelt inte konfigurera den rätt. och då är det inte så konstigt att det inte funkar eftersom den inte släpper igenom någon trafik då.
Jodå, jag har ADSL.
Tittade på olika router recensioner och D-link har inga lysande, därmed inte sagt att alla är dåliga, men ändå.
Men jag ska kolla vad det är för router kompisen hade, den kanske funkar om den kofigureras rätt, om det nu inte är en D-link men jag kollar i allafall.
Själv kör jag Netgear. Ett annat bra märke är Linksys.
vad är det som är så galet med D-linken ?
Ingen aning, jag har bara sett recensioner av köpare
Jag har en kompis som kör d-link, han har massor av problem med att få igenom den trafik han vill få igenom.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem