Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Snusare

Snusare

Nu är det snart dax igen. Ny chockhöjning av vårt älskade snus.

Var för sätter man åt oss snusare varje år? Betala vi inte nog med skatt?

Men dom kan ju höja hur mycket dom vill, vi fortsätter att snusa , som ingenting hänt och håller tyst.....

Är det för lite FRANSMÄN i oss??? HE,HE

I Frankrike hade man larmslagit kollektivtrafiken, korkat igen vägarna. DE NI!!
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

Det var dom tusan svenkalle, synd att det är så långt till Umeå. 199 kostar den här i Gbg.

/B
svenkalle.. Du skulle kunna öppna eget.
Så folk får köpa stockar genom dig för ca 180:-
Då tjänar både du o vi.
Det billigaste snuset jag hittat, fanns i ett stort varuhus, ca 3 mil öster om varberg. 129:- stocken.

Om man nu ändå kör förbi!
Annons
"Var för sätter man åt oss snusare varje år? Betala vi inte nog med skatt?"

Jag har aldrig provat att snusa så jag ska egentligen inte uttala mig men i princip så gör ni ju detta frivilligt. Då låter det konstigt att klaga på skatten.

Själv har jag andra laster som är högt skattebelastade men varför skulle jag klaga. Jag har ju alternativet att låta bli whiskyn och rödvinet och bara dricka vatten men visst skulle det bli tråkigare.
Drar nog hellre ner på andra utgifter.

Apropå skatter så tycker jag nog att tandvårdskostnaderna skulle ligga under högkostnadsskyddet. Lite svårt att dra in på de kostnaderna när plomberna lossnar etc.
(Idag har laxen gravats, köttbullarna stekts, rullströmmingen fixats och laxskrovet kokats till buljong och fiskkött blev över till en god fisksoppa imorgon. Julen är snart räddad bara skinkan kvar)
De höjer inte skatten för folk ska sluta snusa.
För de vet att snusare kommer att snusa ändå.
De gör det av girighet.. Mycket vill ha mer brukar man säga.

Hoppas att det blir maktskifte om 4 år, då denna "puff-regering" bara gynnar den övre samhällsklassen.
Man kan säga att det är lika rätt att höja skatten på tobak som på bensinen. Kostnaderna för miljöförstöringen m.m. ska bekostas av skatten i bensinen bla. lika ska det vara för tobakvaror tycker jag.
Den summa som tobaksrelaterade sjukdomar kostar sjukvården ska bekostas av de som nyttjar tobak.

Jag som varken röker eller snusar vill inte betala för att andras medvetna ohälsa och dumhet.


Jag dricker däremot alkohol och jag köper allt via systemet och betalar därigenom min del som alkoholen belastar sjukvården.
Dessutom är jag ofta ute och nattvandrar och hjälper till därigenom också.
så man kan säga att med min nattvandring så betalar jag in mer än vad jag behöver till staten med ideell medverkan genom att vara en medmänniska.
Men jag har inte sett nån återbäring ännu men jag känner mig nöjd ändå

Gör Röda Korsets 7 grundprinciper till Sveriges rikes lag så har vi kommit långt
viinikka_86
tror det blir svårt att få ekonomi med tanke på vad Posten vill ha för att frakta.
Jo du har nog rätt, frakten är inte så billig.

baloo det är roligt att höra att du engagerar dig genom att nattvandra, fler skulle behövas.

Jo visst får vi skattebetalare betala för de dumma vanor tobaksanvändare har.
Men vad kostar inte alkoholisterna oss skattebetalare då?
Men ojdå,, glömde ju bort att alkoholism är klassat som en sjukdom.. Vilket trams! Alkoholism är som vilket annat beroende som helst!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem