Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bensin priset

Bensin priset

Var och tankade bilen i dag man undrar vad dom tänker på när dom höjer bensinen ? jag undrar vart pengarna går är det någon som vet?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

politiker löner den kostar 12.44 i västmanland
Ja,det är helt otroligt hur ska staten klara sig utan bilismen som kassako?

Skandal
Man kan väl bara säga ett ord om bensinpriset: dyrtsåinihelv-te!!!
Annons
Det tråkiga är att VI som kör bil inte tycker något om saken (det gäll inkl mig). Varför, varför frågar jag mig flera ggr om dagen, varför gör vi inget åt saken?!

Kolla in fransmännen, spanjakerna och italienarna, städer invaderas av arga folkmassor och kräver ändring osv. Men vi sitter bara och tycker.

Varför gör inte vi likadant?! Stanna hemma från jobbet 1 vecka... Fan vad det skulle sätta press...
http://www.bensinskatteuppror.se/

Skriv gärna på den listan.
Redan gjort för ca 6 mån sedan. Motormännen har vad jag vet lämnat in en protest med 1,6 miljoner namn men det räcker tydligen inte.
Har också skrivit på...
Är dom listorna redan uppbrända eller uppstrimlade?
Eller var förvaras eller göms dom?
Namnlistor i all ära och välmening men det förslår inte. Man kan knyta näven i byxfickan hur länge som helst. Om det ska kunna bli en förändring måste det till åtgärder som ger konsekvenser. Om alla yrkeschaufförer ställer sina bilar i rondeller och vägkorsningar en dag så blir det åtminstone lite verkan och konsekvenser. Sätt alla transporter till regering och riksdag i strejk en vecka. Politiker skiter i namnlistor oavsett partifärg.

Hej en påminnelse, så denna tråd inte åker ut i kylan igen.
gör ingen partipolitik av denna tråden, och håll er ilska borta.
jag är inte beredd att moderera mer i den, nu när jag har satt tillbaka den.
och absolut inga personliga påhopp på någon.
vh göcke
Jag kan hålla med om att vi är ganska flata här i Sverige. Vi bockar och böjer oss. Möjligen lite gnäll i skymundan.

Beträffande bensinpriset, så kan man dock påstå att varken spanjorer eller fransmän har lyckat protestera sig till någon förbättring. Priserna är tämligen lika våra priser i hela Europa.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem