Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mobbning

Mobbning

Jag måste ju bara ta upp detta igen eftersom det skapade en storm sist det togs upp. Nu till våren är det 26 år sedan jag slapp mitt "fängelse" skolan. Snart är det också 4 år sedan jag tog mod till mig och skrev ett personligt brev till mina plågoandar.

Det jag ville ha reda på var om de någonsin ägnade mig en tanke, visst jag ska erkänna jag sitter emellanåt och tänker på vad som har hänt med...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bandit!

Det finns så många fega stackare som inte vågar ställa upp för sina medmänniskor. De vill inte lägga sig i, vågar inte, för att kanske själva bli mobbade. Men de är lika mycket mobbare som inget gör.Så är det bara. Men tror du inte att de kanske ångrar sig idag när de är äldre och förståndigare, och skäms för att de inte ställde upp för dig? Det tror jag.
Nästa gång du möter dina gamla plågoandar, vänd inte om, gå bara förbi dem. Tänk på att du är lika värdefull som alla andra och låt ingen ta den insikten ifrån dig. Sträck på ryggen och ta tillbaka självkänslan som mobbarna tog ifrån dig.

Sköt om dig!
Vill bara säga TACK till alla gensvar som jag fått även denna gång.


Bandit!!

Har själv aldrig varit mobbad i någon större grad så jag vet inte hur det känns. Men jag tror att alla utsätts för detta fenomem från och till. Konstigt nog!!

Det finns tydligen i vår natur. Det där med rangordning. Det är en marig grej
som ingen dator kommer att kunna lista ut.

Finner man sig inte i naturens lagar. Då blir det bekymmer. Tyvärr!!
Annons
Min kompis och jag kom till en annan skola vid 12 års-ålder. Vi hann inte sätta foten innanför dörren förrän mobbningen tog sin början.

Men dom hade gett sig på fel personer, vi hade tränat boxning sen vi var 7 år. Så efter nogran genomgång kom vi fram till att enda sättet var att andvända knytnävarna.

Efter "rensningen" upphörde all mobbning och vi blev nummer ett på rankningen (även bland lärarna). Mobbarna och vi blev dom bästa kompisarna,och förblev så under resten av vår skolgång.

Nu förespråka jag inte att man ska lösa konflikter med våld, men kom ihåg att detta var på 50-talet.

Men jag kan inte låta bli att tänka var som hänt med oss om mobbarna fått härja fritt??
Thomas2!

Hade du och din kompis fogat sig i ledet så hade inget hänt. Men nu ville ni upp i rang. Helt klart!!

Du sade till din kompis. Vi kör hårt.!!

Med andra ord. Du ville inte vara i en lägre rang. Du ville upp!!

Sån´t är livet!!!
Nej leiake jag och min kompis ville gå till skolan,utan rädsla med glädje att få gå i skolan. Hur skulle livet gestaltat sig om vi tvingas gå med rädsla livet igenom

Mobbarna hade fått härja fritt,inte bara mot oss utan även andra elever.

Det satte vi stopp för!!
Snacka om missförstånd. Ni satte ju hårt mot hårt.

Många som blir mobbade har nog inte den instinkten.

Glöm detta!! Det är en naturlig grej!!

Min dotter var utsatt i 3 dagar. Bara!!
Det var hårda dagar. Tro mig.!
leiake!

Att vara utsatt för mobbning är det värsta som kan hända en människa!

Tyvärr finns det människor som inte förstå något annat språk än "En dagsedel" Det hjälper ju inte hur man försöker att tala en person till rätta.

Mobbningen fortsätter ju än i dag med oförminskad styrka i skolor,på arbetsplatser.
Mobbning är ett vidrigt översitteri av små efterblivna ynkliga mänskor!
Kent57

Ja du har så rätt i det!!

Tack!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem