Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Evigheten

Evigheten

Evigheten är för oss människor ett sätt att förklara hur stort något,hur länge något är.

Men evigheten finns inte,tror jag: det måste finnas något bortom evigheten,men vad??

Universum är det evigt?? Tänk om det är en enda stor planet,som svävar fritt i ett annat VITT universum,som i sig består av andra miljontals universum o.s.v.

Om man kunde skicka en signal genom vårt universum,och utan det stötte på någon annan himlakropp. Så kanske den skulle komma tillbaka om milljader ljusår??? Signalen hade stött på universums yttre kant och kunde inte komma igenom.

Men vad finns bakom?? Alltså evigheten finns inte,men vi är inte skapta att kunna tänka längre. Tror jag?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Nu är du djup *L* Jag har oxå tänkt mycke på det i unga år satt jag me mina vänninor och funderade över vad som finns bortom allt , det blev mysiga kvälls stunder men vi kom inte längre än just till det som du nämner att vi inte är skapta att tänka så långt och så stort det närmaste blir väl saker som har med religon att göra men inte ens det räcker .. Men det är kul att få sväva i väg en stund i djupa tankar :)
Vi klarer ikke tenke oss at det ikke fins noen slutt. Likevel kan det være at universet er alt som fins. Det er ubegripelig, det er jeg enig i!

På samme måte med tiden. Den er evig. Uansett hva som skjer med kloden.

Så får vi prøve å redde den iallfall. Det hadde jo vært bra?
Ni tror att universum slutar med en kant. Hur ser det ut efter kanten. Det måste ju finnas något där. Men icke.

Alltså är universum runt. Precis som jorden är rund.

Något som kan göra en människa förbryllad är följande hypotes.

Ett flygplan startar från Arlanda. Det skall till Kina. När det kommer dit så skulle man ju tro att det landar uppoch ner. Men det gör det inte. Ha,ha!!

Ta ett leksaksflygplan. Prova på en jordglob. Kör från Sverige till Kina.
Flygplanet landar uppochner. Eller hu`r??
Annons
Evigheten är det absoluta måttet på hjärnans begränsning....
Livet är blott ett ögonblick mellan två evigheter !!
Nej! universum är runt! men om man kunde komma ut ifrån universum,så kanske kommer man till ett nytt annat universum,det kanske är vitt???

Alltså vårt tänkesätt sluta vid vårt unuversum!! skulle man kunda se utanför,kommer man till en ny tanke på evigheten!!

Om evigheten finns,varför har man inte uppfunnit evighetsmaskinen??
''varför har man inte uppfunnit evighetsmaskinen??''

Er ikke sattelitter en form for evighetsmaskin? De kan jo gå og gå uten å forbruke energi, for det er ikke motstand..
Oänderderligs tecknet den liggande 8,
där finns ingen början och inget slut.

Är det evigheten?
För min del finns evigheten men det gäller att acceptera det tankesättet. Om det funnes något bortom evigheten så skulle ju det inte vara någon evighet. Det som finns i evigheten är däremot inte evigt, men själva evigheten är evig.
"universum är runt"...ok..jorden är platt..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem