Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Evigheten

Evigheten

Evigheten är för oss människor ett sätt att förklara hur stort något,hur länge något är.

Men evigheten finns inte,tror jag: det måste finnas något bortom evigheten,men vad??

Universum är det evigt?? Tänk om det är en enda stor planet,som svävar fritt i ett annat VITT universum,som i sig består av andra miljontals universum o.s.v.

Om man kunde skicka en signal genom vårt universum,och utan det stötte på någon annan himlakropp. Så kanske den skulle komma tillbaka om milljader ljusår??? Signalen hade stött på universums yttre kant och kunde inte komma igenom.

Men vad finns bakom?? Alltså evigheten finns inte,men vi är inte skapta att kunna tänka längre. Tror jag?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

För min del är jag helt övertygad om att evigheten finns och alltid har funnits med eller utan människor
Vargo!

Hoppas du har rätt! Då kan man ju fortsätta att lyssna på Amazing Grace För all framtid.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Universums_framtid
Annons
Jag tycker det verkar idag som om forskarna med universum menar Big Bang men Big Bang är kanske inte ens som en droppe i havet när det gäller universum

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem