Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Evigheten

Evigheten

Evigheten är för oss människor ett sätt att förklara hur stort något,hur länge något är.

Men evigheten finns inte,tror jag: det måste finnas något bortom evigheten,men vad??

Universum är det evigt?? Tänk om det är en enda stor planet,som svävar fritt i ett annat VITT universum,som i sig består av andra miljontals universum o.s.v.

Om man kunde skicka en signal genom vårt universum,och utan det stötte på någon annan himlakropp. Så kanske den skulle komma tillbaka om milljader ljusår??? Signalen hade stött på universums yttre kant och kunde inte komma igenom.

Men vad finns bakom?? Alltså evigheten finns inte,men vi är inte skapta att kunna tänka längre. Tror jag?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Va mena man med ett evigt liv?? Evigheternas evighet?

Det har vi hört i kyrkan bl.annat. Mena man att medvetandet (anden) i våra hjärnor, som består av miljader microatomer ,goda och onda!

Dom goda är lättare och har förmågan att lämna vår kropp vid livets slutskede,medan dom onda är tyngre och inte har den förmågan??

Dom goda atomerna lämnar kroppen och bilda (Den gyllene Staden)

Ett evigt liv!

Det kanske skulle förklara var för människor som varit döda,men räddats tillbaka till livet av läkarnar kunde se sig själva och läkarnas kamp för att rädda dom till livet.

Några säger ju att dom blivit så besvikna att komma tillbaka till sin kropp igen. Dom har ju upplevt något annat bortom livet.

Kanske det var (den gyllene staden) Eller något annat??

Hur som helst jag tror inte dom ljuger eller hitta på. Blir det ett liv efter döden? Ett evigt liv uta onska, för dom onda atomerna stannade kvar i kroppen.
Thomas2...nån speciell medicin du går på?...
Troligen " Aqua vitae " (livets vatten)
Annons
Leiake..... angående din flygresa till Kina.

från VÅR synvinkel, (om vi hade kunnat se planet) så landar det mycket riktigt upp o ner.
Men från passagerarnas synvinkel, landar det på rätt köl!

Varför? Tja.. fråga han med äpplet du vet

/Zap
Ha,Ha! Kent57!!

Nog har vi tänkt på livet efter döden??? Allt är möjligt tills motsatsen är bevisad.

Arto paasiliina har skrivit en bok om vad som händer när man dör: hoppsan jag är död.
Den finns även som talbok och den berättar vad som sker när livet tar slut.

Jag är helt säker på att det är så som han beskriver.
Om evigheten tar slut så är det ju ingen evighet Och hur blir det i så fall med slutet,skall det pågå i all evighet?
http://youtube.com/watch?v=0Dk7C4Syx0w
Evighetsmaskiner kan inte existera, för det strider mot naturlagarna.. Ingenting kan färdas i oändligheten, inte ens i rymden. Det finns i vårat universum inget totalt vakum. Kosmisk strålning finns i hela universum, och den kan man inte undkomma.

Saker kan bara färdas i oändligheten i totalt vakum. Men för att totalvakum skall kunna existera så får materia ej existera, för all materia avger strålning.
cowi skrev 2008-01-24 20:55 :

Hej, jag tror alla tänker lite fel, jag tror det finns dimensioner, som typ smala blad fast de är stora, man flyttas dit, men vet inte hur, lite typ att om det finns UFO så är det så de kommer hit. Far in och ut ur dessa. Säkert fel tänkt, men jag har faktiskt sett ett sånt fenomen...
Tack till er som deltog i denna tråd!

Vi kommer nog inte längre. Men jag tror att vi kan vara eniga om att evigheten finns inte. Evigheten är något som den mänskliga hjärna målat en bild av. När mänskligheten dör ut en gång,så finns ju inte evigheten längre.

En ny tidsera skapas kanske,med hjälp av all materia som finns i rymden.

En ny BIG BANG!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem