Fredag 1 november 2024 vecka 44
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vill ni gå ner i vikt på rätt sätt

Vill ni gå ner i vikt på rätt sätt

Ja!! Vem vill inte det. Alla som byxorna spänner i linningen på i alla fall. He.he!!

Efter julen och allt så började byxorna sitta hårt på mig. Jag har ett program
på datorn som jag tar till. Trodde inte mycket på detta. Men jag petade in 1700 kalorier/dag på 5 veckor. Då lovade programmet en viktminskning på 5kg.

Ta mig tusan!! Vägde mig nyss.Ner 5,5 kg. Jag börjar se ut som en människa igen. Ha,ha! Då ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Min matsedel i går.

Morgon: Te+ 3 Skorpor 120

Mellanmål: Bröd skiva + Apelsin 140

Lunch: Dagens Rätt/halv +Salladsbord
utan såser. Kaffe + 2 havrekakor 600

Vid 18-tiden: Brödskiva+Risifrutti+Banan 400

Vid TV-en på kvällen. 6 nävar popcorn.
Det är en halv påse Micropop. 50% fett. 220

Det blir 1480 kalorier. Då finns det marginal till ett glas vin på lördag.

Ät 5 ggr/dag annars sjunker blodsockret. Då är det kört.
Här:
frukost fyra koppar kaffe 3 mackor med pålägg
fika kaffe wienerbröd marängcup
lunch hamburgare
fika semlor 2st
middag pizza med beasås
kvällsgott chips öl.

Sedan plockar man väl i sig lite av varje under dagen.
Rörelsen blir med pekfingret när jag byter tvkanal.
Pottan står nedanför soffan så jag slipper sprimga på toa.

Ingenting var sant men jag tänkte muntra upp er "viktminskare" lite.
Annars lever inte jag sunt precis men matförslaget ovan är lite väl, även för mig.
Med hänvisning till vad Tompaxox skriver så googla på Sten Sture Skaldeman, där finns en del intressant läsning betr. dessa teorier att
äta mer fett som förbränner fett.
Annons
Tompa, du har skrivit om detta tidigare och jag har läst om det men..............kan inte tänka mej att få ner stekt ägg och bacon på morronen, sen ska man visst äta en massa majonäs också, jag tror jag spyr!
När jag rökte kunde jag gå ner ett kilo i veckan om jag bara tog bort potatis, sås och kvällsmackor, men inte nu!
Jag ska testa med att ta bort en hel del grönt och frukt. Ska även testa leiakes adress.
Det där med att äta bara kött och undvika potatis och liknande verkar fungera för att gå ner i vikt, men jag är tveksam till om det är så nyttigt för kroppen i övrigt.
Njae Joanna, man måste inte äta ägg & bacon på morgonen och inte måste man trycka i sig majonnäs heller. Ät t ex en grekisk sallad. Tomat, oliver, fetaost, grekisk/turkisk yoghurt (osötad). Det går att fylla magen med många saker som man gillar ändå. Prova att göra en omelett och hyvla ett par skivor cheddarost som får smälta lite lätt innan man tar upp omeletten ur pannan, kan med fördel avnjutas med majonäs till om man vill.

Som tipsat om ovan, Skaldeman men kolla också Dr. Dahlqvists blogg
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Jamen det låter ju gott!

Ska inte tjata för mycket om mina åsikter men här är en pdf-fil om LCHF-mat

http://www.pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdf
Joanna!

För mig funkade det med att låta bli att äta efter kl 1800. på dagen äter jag vanlig husmanskost. Jag har bantat i 35 år,inget har funkat i längden, inte förrän nu!! Har så sakta gått ner57 kg på 5 år. Änteligen kan jag hålla vikten!!
För mig funkar LCHF dvs
Lite kolhydrater helst ner mot 0
Mycket fett och då naturligt fett som Smör/Bregott (i nödfall) ev Olivolja. Inga Margariner, Becel o dyl. De är industriellt framtagna och troligtvis "livsfarliga".
Får på detta sätt en stabil blodsockernivå.
"Ät dig ner i vikt" som Skaldeman skriver. Ingen diet, ingen svält. Absolut ingen kaloriräkning. Smör och proteiner sätter fart på förbränningen av ditt kroppsfett. Du märker det genom att du får göra nya hål längre in på livremmen.
Kolla även Annika Dahlquists blogg samt recepten hos Airams matblogg. De är suveräna. LYCKA TILL!
PS. Håller med Tompaxox DS

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem