Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Hardy Heron Alpha 6 släpps snart

Hardy Heron Alpha 6 släpps snart

Hej!

Hardy Heron Alpha 6 släpps troligen nån gång i natt så ni som är kunniga inom data och vill hjälpa till att testa är välkomna att göra det!
Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag tycker det är lite för mycket tjafs om OS hit och OS dit, varför kan inte var och en bestämma själva vilket OS man har? Om man så har OS var 4e år....

Läste att 90% av windows spelen fungerar med detta ny Ubuntu, visst OK.. Men alla andra program då? Adobe CS3 serien? bl.a.

Jag har en kollega på jobbet som tjatar om att jag ska byta dator hit och dit för citat "Den som jag har nu inte duger att spela spel på".. Men nu är det så att jag är 42 och inte ett dugg intresserad av att spela "Dataspel". Och är det så att ungarna vill spela så finns alltid Xbox och andra konsoller...

Ubuntu33 man funderar på hur mycket du har i provision? Eftersom du marknads för detta nya OS så hårt. Om jag så har en dator som måste vevas igång varje morgon när jag ska använda den på kvällen, så låt mig få göra det.

Vill jag fortsätta "göda" Bill Gates eller Appel så låt mig få göra det, om nu folk vill försöka använda ubuntu så är det upp till dem.. Men tänk på alla dem som är unga och kanske inte kan så mycket om data som hämtar hem detta OS och allt går fel..

Kommer DU då att sitta här och vägleda folk och hjälpa dem med deras problem?

Bandit:

Från första början i denna tråden ville jag bara informera om att Alpha 6 kommit och sedan ledde det ena till det andra!

Självklart får folk välja själva vilket OS dom vill ha.

Jag har aldrig sagt något annat.

Adobe fungerar bra till Ubuntu.

Jag ensam behöver inte vägleda/supporta någon alls då Ubuntu-se har 8000 medlemmar snart och det finns hur mycket hjälp som helst ute på nätet i form av forum och mail listor och andra snälla människor.

Dessutom så har det börjat säljas datorer i butiker med Ubuntu förinstallerat så den biten behöver man heller inte oroa sig för.

Sist men inte minst så tycker jag mig märka tusen ggr flera problem bland Windowsanvändarna i detta forum än vad det är bland Linuxanvändarna.

Och stackars Göcke får ta nästan alla supportfrågor ensam.

Annons
det har blivit som ett väckelsemöte, vara för eller emot eller att sälja sin
övertygelse.
jag tycker att alla skall få välja själva.

Jag väljer nog att vara där jag är idag, placerad på alla plattformar som finns att köra, Jag skäms inte att säga att de har sina fördelar och nackdelar
alla oavsett om de finns i serverhallen eller skrivbordet.

själv så har jag en 10år gammal HP bärbar med pclinux, en gammal trotjänare en compaq bärbar med dualboot och den första dator som jag har kört trådlöst på med linux osv

men favoriten på resan är en MAC bärbar
den har aldrig svikit mej. på den rullar det windows och linux program
det är en liten underbara macaper

förresten vem var det som pratsjöng om en macaper och maskin
Göcke:

Sluta gråta annars börjar jag också gråta!

Jag har ju sagt att man kan köra DUAL BOOT!

Jag tvingar INGEN att köra Ubuntu men man kan ju pröva och gillar man det inte så kastar man ut det.

Så enkelt är det.

Jag har informerat er om att vi finns om ni vill och massa skäl om varför.

Göcke..du verkar ju vara en person med huvudet på skaft så pröva i alla fall och säg sen vad du tycker.

Vi skulle behöva en sån som DIG på Ubuntu-se forum som fadder!

KRAM PÅ ER ALLA!

för inbjudan

jo den kommer att testas. framöver

själv så föredrar jag en singel installation för nybörjare
Göcke:

Menne..om man gör en singelinstallation som nybörjare så raderas ju allt annat som Leiake sa om du nu inte väljer att importera allt från Windows!

Gör en säkerhetskopia först på dina filer ex. bilder, filmer, musik, doc och alla dina viktiga filer etc..bränn ner dom på DVD elle CD.

Sedan kan du överföra dom enkelt till Ubuntu från CD eller DVD!

Det är bara klippa och klistra!

Men testa gärna Alpha o Beta versionerna också om du har en annan dator vid sidan om!

jag menade förstås att installera på en tom disk, som man har för detta ändamål,
disken med orginal OS plockar man bort medan man testar så den inte skrivs på.
Göcke:

Vlkommen in i värmen och gemenskapen när du själv känner för det.

Vi finns här för dig!

MVH: Alla från Ubuntu-sfären!

1 fråga bara till ubuntu! bara hur stor andel av användarna kör med ubuntu??
att det är mer fel i windows har väl lite med det att göra ??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem