Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hardy Heron Alpha 6 släpps snart

Hardy Heron Alpha 6 släpps snart

Hej!

Hardy Heron Alpha 6 släpps troligen nån gång i natt så ni som är kunniga inom data och vill hjälpa till att testa är välkomna att göra det!
Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5

Molester:

Självklart är det så att dom flesta +90% kör med Windows (monopol)

Och att det generar i flera problem/person men vart vill du komma?

Vi har färre problem/person än Windows även fast vi är färre användare!

Vi har färre problem/person än Windows även fast vi är färre användare! <--det var det jag fråga så jag tackar för snabbt svar
Det var så lite så!

Annons
"Över 90% av alla Windows spel fungerar med Ubuntu.

Bl.a dom här spelen fungerar med Ubuntu:

http://games.cedega.com/gamesdb/"

Efter att ha tittat på länken skulle jag säga att över 90% av spelen Inte fungerar i linux miljö. Det är så att säga "work in progress" och en lista på vilka spel som de vill ska bli kompatibla först.
Men jag kan förstå att någon som är lite för långt borta från riktiga gamers attinte förstå varför man vill spela de senaste spelen. ;)

Läste om MS myterna åxå, det var intressant och se hur fel han hade om framtiden. Enligt hans framtidstro skulle microsoft ha mindre än 50% av marknaden idag av skrivbordsdatorer och minska under 2008. vad jag ser nu så har de ca väl fortfarande runt 85-95% av marknaden. Men säkherheten i XP kan jag lätt hålla med om, den är inte alls bra jämfört med Vista, som mer ser ut som tänket Root och vanlig användare.
Inte ens som "Root" där får du installera något utan att godkänna det. Precis som i linux. vilket jag tycker är ett stort steg i rätt riktning har saknat det i windows.
Ännu fler steg i rätt riktning som MS gör är att de går mer och mer mot Att öppna upp sig.
Men som vanligt var texten alldeles för mycket flame war. Somär så vanligt när det gäller sånna här diskussioner. har du någon nyare artikel som faktiskt är up to date och håller ett mer oberoende spår, så läser jag den mer än gärna. Jag följer utvecklingen med Android noga det tror jag kommer bli en hit, efter att ha sett prestandan jämfört med andra sådana operativ.

Bandit:
Ang Photsohop sa ja detkan gå att få igång det i wine, men du får sämre prestand aän i windows och ja det kan vara minst sakgt problematiskt att få igång det. Iof har jag bara hittat instruktioner för CS2 och inte CS3. Det finns Gimp som jag provkört endel(ett par år) men det når inte ända fram till Photoshop tyvär. Även om det oftast målas upp som att vara ett jätte bra allternativ. Så är de inte det. Men det är de bästa om du kör någon Linux dist.

Och du slår huvudet på spiken där med din fråga om support. Spelar ingen roll om det finns 8000 tusen användare på ett forum för alla är itne så bra att de kan hjälpa dig. och för att de ska hjälpa dig så måste du ha en fungerande dator för att kunna besöka forumet.

och argument som vi har färre problem/person ja mycket möjligt då de flesta som kör en linux dist ofta har över medelsvensons datorvana och kunskap. Ja jag vet att mormödrar och farfadrar som kör linux. Men de gånge rjag hört om det så är det alltid "Barnen" som installerat det och det är alltid "barnen" som agerar support.

Nu ska jag gå och fortsätta ha ont efter att armen åkte ur led på träningen idag. inte skönt för 5 öre.
krya på dej Rob
Rob:
"Spelar ingen roll om det finns 8000 tusen användare på ett forum för alla är inte så bra att de kan hjälpa dig. och för att de ska hjälpa dig så måste du ha en fungerande dator för att kunna besöka forumet."
(Rättade ett stav fel om det är ok?)

Så är det väl med de flesta datorproblemen man har. Man måste vara uppkopplad eller att datorn skall fungera.
Rob:

Jag har inte sagt att allt är perfekt men skälet till att jag valde Ubuntu var att det innehåller dom program som jag behöver och att jag slipper hålla på att oroa mig över Virus, trojaner och spyware hela tiden.

Dessutom vill jag inte betala 4-5000kr för ett OS. Det fiins ju OEM men egentligen får man inte köpa det separat.

Dom program som medföljer fungerar mycket bra för en hemanvändare och är alldeles utmärkta för vardagligt bruk som surfa, maila, m.m Det finns numera ca 30.000 program som finns i synaptic och förrådet också.

Det som saknas är Spel gjorda enbart för Ubuntu (plug n' play) och drivrutiner för all hårdvara.

Dessutom så är jag för en fri marknad och konkurrens..ok det finns ju leopard (Mac)

Var och en gör ju sitt val men jag har ialla fall valt min väg för framtiden.


Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem