Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Byta till miljöbil

Byta till miljöbil

Var och tittade på en ny miljöbil i går. Det var bra pris på den, men när han sa var han vill betala för min gamla,höll jag på att ramla av stolen 14800:- Bilen är en zusuki vargon från 2000 den hade gått 6000 mil Ha, ha vilket skämt!!

Låt vara att man får 10000:- kr i från staten men i alla fall. Dom hade nog plocka ut 40000:- sedan när dom skulle sälja den vidare... Så det blir nog ingen miljöbil, jag får väl fortsätta att spy avgaser(dåliga sådana)
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ha,ha!!

Jag är miljövänligast på IS. Jag har ingen bil.

Som bilhandlare jag har lurat folk i 35 år med att köpa detta kostbara transportmedel. Det är dyrare att ha bil än att vara speltokig och narkoman samtidigt. Tänk dom som har 2-3 bilar i familjen och bor i en storstad.

En ny Volvo kostar 60:-/milen bara i värdeminskning dom 2 första åren.
Sedan kan ni lägga till drftkostnader 45:-/milen.=105:-/milen.

Om jag skall ut till IKEA och titta på en träsked till extrapris. Då skulle den skeden kosta mig 735:-. Då är den omålad på skaftet.Ha,ha!!!

Troligen hamnar jag i en fartkontroll. Då kostat min träsked 1735:-

Om vi skall tänka miljövänligt. Då måste vi glömma bilen bilen för privat bruk.
Tänk vad den smutsar ner i tillverkningskostnader. Huga mig!!!

Bilar skall finnas. Men inte som leksaker.
Den som bara räknar leksaker och annat skoj i hur mycket det kostar måste ha ett tråkigt liv eller får man kanske en kick av och se hur pengarna växer varje dag
pedhan!!

Jag ville bara ha sagt att folk tänker inte på miljön. Det är "skitsnack".
Vi tänker bara på oss själva. Framtiden får någon annan ta hand om.

Men när vi står vid vägkanten och kippar efter luft och blodet rinner ur näsan. Då säger vi. Vi skulle nog inte köpt dom där bilarna.

Man kan ju ha roligare för pengarna än att åka och storhandla 10 mil för 1000:-
Samtidigt så måste den lokala handlaren lägga ner.

Sedan står folk och säger i TV. Vad skall det bli av vårt samhälle. Vi köpte ju 1 liter mjölk i veckan av honom. Hur kan han göra så här.
Annons
leiake!

Det skulle vara bra om man slapp köra bil, men jag kan inte cyklar He,He, men man spara miljön. Och bilhandeln fick lägga ner. Dom lura ju en ändå!!
Thomas2!

Var finns den bilhandlaren som bjöd 14.800: för din bil.

Han måste vara skallskadad. Om din bil inte har legat på havets botten och är krockad fram och bak. Mätarställningen ej justerad. He,he!!
Så bör ett inbytes pris vara 30-35:-000.

Det var ett ofattbart dåligt bud. Var det ägaren till firman eller var det en
oerfaren försäljare?
Det finns ju andrahands bilsajter på nätet där man kan jämföra priser och kolla upp vad ett ca pris på ens egen bil kan vara..

Dieselavgaser stressar hjärnan. Det visar nya resultat som tagits fram av forskare i Umeå och Holland. Redan efter 30 minuter påverkades hjärnans aktiviteter hos tio friska försökspersoner.

http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/
article73997.ece

leiake!

Oerfaren försäljare skulle ja tro. 30-35000 var min tanke, men hej var jag bedrog mig.
Kolla om du hittar ditt värde på bilen här under avd. marknader och annonser:

http://www.internetstart.se/motor_bil.asp

Ha,Ha

Nu har jag hittat värdet på min bil,tack vare den sista tråden i dag Tack för det!!

37000:- Bilförsäljaren bjöd mig 14800:-

Vilka skojare!!!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem