Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Byta till miljöbil

Byta till miljöbil

Var och tittade på en ny miljöbil i går. Det var bra pris på den, men när han sa var han vill betala för min gamla,höll jag på att ramla av stolen 14800:- Bilen är en zusuki vargon från 2000 den hade gått 6000 mil Ha, ha vilket skämt!!

Låt vara att man får 10000:- kr i från staten men i alla fall. Dom hade nog plocka ut 40000:- sedan när dom skulle sälja den vidare... Så det blir nog ingen miljöbil, jag får väl fortsätta att spy avgaser(dåliga sådana)
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3

Thomas2!

Nu är det ju inte så enkelt. Tro inte att du får 37000:- för din bil. När dom tar in den på testbryggan. Då rasar priset. Jag lovar.

Du skall överhuvudtaget inte byta bort den. Sätt ut en annons. Inte på nätet. I en lokal tidning.

Din bil som har en ägare och så lite mil är mycket lättsåld för 35.000:- begärt pris. Med andra ord. När det är prutat och klart. Så får du 32.000:-

Nu tar du sats och kliver in hos en av MRF godkänd bilhandlare. Där kollar du in en nästan ny bil. Inget helt ny. OBS!!

Du har inget byte. Då är du kung. Jag lovar dig. Pruta så det "osar".
Tack för tipset leiake!

Men en del bilhandlare är ju rena skojare!! Han trodde att han skulle tjäna 18000:- på ett bräde... Ha,Ha.

Tur att man varit med en del år,och inte är så lättlurad längre.

Dessutom är min bil extrautrustad med en del finesser som inte finns på orginalet.
Thomas2!

"en del bilhandlare är ju rena skojare!!" Kanske det!! Men inte så många.

Det är nog en sanning med modifikation. Omkostnaderna är ju enorma nu för tiden.

Vissa bilhandlare har ju marmorgolv och panoramafönster som kostar "fläsk". Vem betalar det. Kunden!

Jag själv hade byggt om och "fläskat" till det.
Frågade en gammal kund vad han tyckte om min nya satsning. Han sa:
-Jag bryr mig inte så mycket om dina lokaler. Huvudsaken är att bilen är bra.

Sanningen är grym ibland.

Vi säger att ni skall köpa en ny bil för ca. 300.000:-
Den finns hos fina firman med marmorgolv och varmt och gott.

Men den finns oxå hos firman bredvid med jordgolv och kallt och ruggit.
Samma garantier och service. Men den kostar bara 250.000:-

Vilken väljer ni.






Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem