Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Våren är här

Våren är här

Våren har kommit till Småland!! Det är 13 grader varmt nu kommer nog upp i 15 grader framåt em. Fåglarna kvittra gräsmattan börja grönska.

Är inte detta en underbar tid??

Hoppas vi får en finare sommar än i fjor,då det regnade nästan varje dag.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Grattis till er i Småland, men jag måste berätta att hit till Gbg har sommaren kommit !
Det är nämligen 5 gr. varmt och regnar nästan oavbrutet. Precis som det vanlig Göteborgssommar

/B
Stämmer precis Bosse!

Och den rätta Göteborgs humorn har Du också!!!!
Men när vi har regn här i inlandet så brukar ni har fint väder,som regel.

Har vi fint väder så ha vi dom jä...... myggen på kvällarna. Det är bara att packa i hop och gå in....

Men än har myggen ej vaknat,så det gäller att passa på att vara ute.
Annons
Thomas2!

Vet du att det bara är honmyggen som "bits".

Typiskt kvinnligt. Ha,ha!!
Ha,Ha det hjälper dom inte mot myggen... Dom blir bitna ändå He,He. Värre än vi män.

Men i bland får ja skullen för att det finns för mycket mygg på tomten Ha väl vattnat gräsmattan för mycket
Jag hade 15.1 grader när jag kom hem från jobbet kl 16.30, jag bor i Målilla vi brukar ju ligga bra till, kanske varmast i landet ?
Ett säkert vårtecken hos mig är all j---a lera som kommer fram på gården.
Det går knappt att gå utan att man sjunker ner till anklarna.

Men det är en skön tid som kommer: Ved ska huggas gräset ska klippas äppelträden ska ansas.
Vårdepression? ja, kanske det.
VI har underbart vårväder idag 13 plusgrader var finare igår Söndag uppmätte där solen legat på hela dagen 16 plus............underbart .......underbart KAN inte bli bättre, lite sankt här o var, men vad gör det, det finns stövlar. Våren ÄR här. . Hörde någonstans att någon sa regn, det kommer inte på fråga. Natti och ett nytt uppvaknande med strålande sooooooool
17 Grader varmt och katterna jaaaaama!!!! Slå ni det Målilla???
Vill bara säga att i Huddinge har vi nu 13 i skuggan och faktiskt 32 i solen. Det växer så det knakar i rabatt, buskar och gräsmattan. Skatorna kuttrar å bygger bo samt koltrasten jagade en mask
Vi kan bara konstatera att våren är äntligen här,
Hade inte Målilla sverigerekord i går?

Njut nu

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem