Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Våren är här

Våren är här

Våren har kommit till Småland!! Det är 13 grader varmt nu kommer nog upp i 15 grader framåt em. Fåglarna kvittra gräsmattan börja grönska.

Är inte detta en underbar tid??

Hoppas vi får en finare sommar än i fjor,då det regnade nästan varje dag.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jo Målilla låg i topp 15.8 igår, idag är det bara 12
Hej! Vi har också vårväder. Det är den absolut bästa årstid vi har. Det händer så mycket i naturen nu. Och dessa underbara fåglar som bjuder oss
på underbara serenader varje dag. På våren då lever man verkligen upp.
Men det är synd om alla som lider av vårdepressioner. Det måste vara hemskt. En kram till alla er som har det jobbigt. Det kommer bättre tider.

Igår kom det ca 1 dm snö och det snöar idag också.

Jag tar på mig hela skulden för jag har bytt till sommardäck.
Annons
Japp våren! Grodorna i dammen har gruppsex, koltrastarna sjunger. på morgonen hör jag orrspel från min trappa, i skymningen drar morkullorna runt och bevakar sina revir, på natten hörs pärlugglan.
Det är nu det är värt att bo mitt i Tivedens djupa skogar
snö snö snö.
Sätter ni in pengar på mitt konto så sätter jag på vinterhjulen igen så snön försvinner.

Det är väl så här det ska vara april?
Hos mig är det inte vår alls. Just nu snöar det och blåser som 17.
Estrid:

Bodde åxå i Dalarna en gång. Flyttade därifrån för att komma närmare vår och sommar. Tyvärr valde jag Göteborg, där det bara är: regn, regn och åter regn. Året runt!!
Vadå vår...?
Igår kväll var det 80cm snö, nu är det 85!
Ha en härlig söndag.
Kul att nästan alla tycker att våren är underbar och det kan den nog vara om tar bort all pollen så man slipper leva på piller å nässpray. sen kan ju solen vänta med å gå upp till man har vaknat å fått i sig kaffet på morgonen.
nä tacka vet jag hösten me mysigt regn å mörker.
är nog ganska ensam och tycka så men sån är jag.
jigsaw!

Våren går väl an om man inte är allergisk. Men hela "dj..la sommaren. Den är grym.

Bor man närmare ekvatorn så är det mycket mysigare. Solen går upp kl:06:00. Den går ner 18:00. Det är ordning på grejerna.

Tänk dom stackarna som bor i Kiruna. Dom har väl dubbla rullgardiner i koboltblått, minst. Eller så äter dom sömnpiller "hinkvis".

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem