Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Virus

Virus

Jag har fått något virus i min dator som gör att det hela tiden pluppar upp rutor so säger att jag ska skydda min dator och att klicka på en knapp för att installera en programvara. Viruset och de här knapparna hänvisar till någon sida som heter Bortmedvirus.com. Känner någon till detta? Och hur man får bort det. jag har provat med Ad-awre och annat Mcafee. Tips?
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

jag kollade lite på nätet och det verkar som att det ska ligga i lägg till/ta bort program

så här stod det:

The parasite isn't a real threat, but BortMedVirus may track your Internet activities. BortMedVirus may be easily removed with your Windows system "Add/Remove" function.

har du kollat om det ligger där?
om du inte ka få bort det den vägen, så tala om dessa saker

1.vilket operativsystem ?
2.vilket antivirus?
3.vilket/vilka antispyware program ?
4. om du har nåt mer säkerhetsprogram förutom dom du nämnde
5. om du har installerat nåt program nyligen

/grizzly
grizzly!

Om "brickan" inte har laddat hem detta program så kan det väl inte ligga i
Add/Remove.

Däremot har han en spyware som påminner honom om att vissa sidor om heminredning kan vara lite luriga. He,he!!

Jag har "kollat" http://BortMedVirus.com. Felstavat på olika språk och troligen en bluff.

Men Spyware är luriga.

Själv har jag Spyware Doctor från www.pctools.com. Men det kostar ju en peng. Men jag vet inte om det är bra eller inte. Ingen aning. Men har inga problem med datorn i alla fall.Ha,ha!!

Är man ute på Internet så är man "torsken". Så se upp.
Annons
leiake!

jo spyware kan vara luriga, en del har faktiskt egna avinstallerare det är ovanligt med det finns såna. Spyware och trojanspridning har ökat senaste året.
och tror man att man har tagit bort det så, döljs de ännu bättre.

de luras
Jag har mcafee. och så rensar jag med ad-awere. Men det hjälper inte. Jag skickas runt till olika sidor.Typ pokersidor och sånt. jag kör windows xp home edition. Jag har installerat om xp enn gång. Men jag fick tillbaks de direkt. VA? Jag har inte haft virus på flera månader förut. Jobbigt !!! Vad göra? Funderar på å byta antivirus kanske?
Datorn löper amok. Webbläsaren klickar runt själv. Jävligt knepigt.huva
har du provat scanna med a-squared free ?

http://www.emsisoft.com/en/software/download/
DET ÄR ETT TRÅKIGT VIRUS!!!

Jag med mig flera har fått formatera om datorerna 3 - 4 ggr tackvare det. Det följde med ett program som heter: Your Uninstaller eller YU. De lovar att man med det skall kunna Radera bort alla spår efter borttagna program...

så.. VARNING!!!
ja nu har jag formaterat om alltihop två gånger och nästan ber att jag inte ska få tillbaks det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem