Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Virus

Virus

Jag har fått något virus i min dator som gör att det hela tiden pluppar upp rutor so säger att jag ska skydda min dator och att klicka på en knapp för att installera en programvara. Viruset och de här knapparna hänvisar till någon sida som heter Bortmedvirus.com. Känner någon till detta? Och hur man får bort det. jag har provat med Ad-awre och annat Mcafee. Tips?
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Till dem det berör.
Jag har Norton 360 2.0
Jag lever gärna med trög uppdatering. Men den lovar, att även ta hand om rootkit och spyware. Så då slipper jag bekymra mej utan lägger mina resurser på väsentligare saker. Känns skönt att surfa utan att tänka på en massa virus hela tiden. Så finns ett tillägg också med spamfilter och säkerhet samt nätfiskefilter även FF m.m.
Att köra med nya Norton, känns inte trögt.
Så gäller avtalet för tre familjedatorer dessutom..
Hoppas detta inte är reklam. Men jag informerar gärna de som har virusproblem. Att lägga en slant på säkerheten lönar sig i längden.
I varje fall kan man sova lugnt.

mvh
På min privata så har jag Norton Internet Security 2006. Det tar en en massa kraft och datorn kan kännas seg ibland.
Nu vet jag ju inte om skillnaden mellan 2006 och 2008 beror på datorn eller på själva programmet.

På min reservdator kör jag Avast Antivirus och det har fungerat klockrent trots besök på skumma sidor.'
Programmet har också fördelen att kunna söka igenom de sk. återställningskatalogerna,
PerAsk
2008 ,an kan du läsa om att den rensar och trimmar datorn att utnyttjas till fullo. Jag upplever uppsrartar av sidor märkbart snabbare. Det behövs inte en massa tilläggsprogram för att göra samma sak. som 2008,an gör bättre.Så finns ett gratis tillägg som jag nämnde
Vid köp på nätet är det mallanhändersom vill ha betalt. I butik är förmånligare.
2008,an uttnyttjar mindre installationfiler och märks inte i bakgrunden. det är min mening
Men detta här vet du redan P.A-

Om jag fattat rätt, så tolererar "2008,an andra antivirusprogram, men ej Defender.

http://www.symantecstore.com/dr/v2/ec_Main.Entry17c?V1=947908&PID=947908
&PN=1&SP=10023&SID=49466&CUR=752&CID=0&DSP=&PGRP=0&a
mp;ABCODE=&CACHE_ID=0

mvh
Annons
brickan

jo emsisoft har ett bra och gratis antispyware jag använder det på tre datorer inga problem, ett annat som är bra är superantispyware. jag använder båda (men inte samtidigt).
Då det kommer så mycket spyware som det gör så kan det vara bra ha flera antispyware att scanna med
Jag rensade en gång med superantispyware, men den tog bort filer som gjorde att windows inte startade. Jag vet inte om jag törs prova det igen. Men jag ska kolla emisofts får se. Tackar
Nu har jaginstallerat spywaredoctor med realtidsskydd. Jag har även ad-aware och spywareterminator som jag kan köra i gång vid behov. Jag har installerat panda antivirus i stället för Mcafee så nu var det väl själva den &%## om jag skulle få nå virus. Det slöar förvisso ner min enkla semprondator, men det kan inte hjälpas.Rackarns tur jag var nästan klar med mina studier för den här terminen. det hade varit väldigt jobbigt annars. En och annan ramsa som jag inte vill barn ska få höra, har kommit ur mig över dessa virusmakare de senaste dagarna. Huva...Nu är hårddisken tom. Det vart en vårstädning. Jo....
Ett alternativ, om man redan har ett program som inte verkar göra sitt jobb, eller om man tvivlar, kan ju vara att köra någon av de gratis online-scanners som en del av de stora företagen har. Här är några länkar som jag kommer på nu:

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/housecall

http://www.bitdefender.com/

http://www.kaspersky.com/virusscanner

Kan vara ett bra komplement till det vanliga programmet.

Annars törs jag inte råda någon till olika program, finns ju massor. Men just McAffee har jag själv haft, och avinstallerat, eftersom det dels blev fruktansvärt när det gäller gränssnitt, och dels missade flera spywares som t om Netscape upptäckte! Så det verkar ha gått utför, var bra förr (Avast däremot som omnämns här ovan verkar ha blivit bättre på senare tid. Fick inte så bra resultat förr i tester, men på senare tid ligger de bra till. Så allt kan ju skifta).

-pG
jag beslöt mig till slut att testa Norton ändå. jag hittade en länk med gratis testperiod på nittio dagar. Det går lite segt i uppstart och scanning. Men jag tror nog det är ganska bra virusprogram. Jag ska köra det ett tag får se..
Brickan!

Norton är bra, har haft det i 3 år,funka perfekt. Men det är segt vid scanning.
tjäna alla fina människor!
har
Avast
ad-aware freeware
windows brandvägg
windows defender
a-squared free
samt att jag använder windows onelivecare då å då.
å min dator funkar som den ska å den får inga fnatt.
hade jag haft dom bekymmren som skrivs här om på IS så hade jag dragit nätverkskabeln å lagt ner internet. men visst jag hoppas att alla me problem finner lösning på dessa.
p.s jag har besökt en del obskyra sidor men avasten har räddat mig.
måste betyda att betalprogram INTE alltid e rätt.
kramas gör vi alltid på IS (iallafall jag)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem