Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Virus

Virus

Jag har fått något virus i min dator som gör att det hela tiden pluppar upp rutor so säger att jag ska skydda min dator och att klicka på en knapp för att installera en programvara. Viruset och de här knapparna hänvisar till någon sida som heter Bortmedvirus.com. Känner någon till detta? Och hur man får bort det. jag har provat med Ad-awre och annat Mcafee. Tips?
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Törs knappt surfa runt nu. www.emisoft.com. är det bra scanningverktyg det?
Nu har jag bytt till panda antivirus. Jag undrar vad för antispionprogram som är bra. Några tips på det? Och hur man överhuvudtaget ska skydda datorn??
Använder Norton 360 , Har klarat mej hitills tack och lov. Men det tar mycket plats och är trögt vid skanning. 300 filer tar 30 minuter. Pust. Att surfa medan skanning pågår är hopplöst!!!
Annons
Ja det verkar ju finnas hur många antivirus som helst och en del blir ju datorn slö av. Har ju haft Mcafee hela tiden och det har gått bra tills häromdagen. Då slank något igenom. Så nu har jag bytt till pandan o får se hur det går. Men tydligen behöver man ha något mer mot spionprogram kanske. Frågan är vilket och om det kostar. Men tackar för tipsen hitills. Brickan
Här finns en massa bra program att hämta, så som anti spion prg. bl.a.

http://pcforalla.idg.se/2.4517
Det finns nog inget program som är säkert till 100% eftersom det hela tiden kommer nya viru, trojaner osv...
Riktigt så slött är inte Norton 360. Ska var 300.000 filer Blev fel där!!
Jag har Norton 2008 på min bärbara på jobbet och det verkar inte suga speciellt mycket kraft. Startar snabb osv.
Då har den blivit bättre. Vilken beteckning är det på den PerAsk?

Jag har haft min sedan 2004,och den korsta 370:- år.
Ett bra gratisprogram är http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html
som brukar lösa de flesta adware problem. Det går att uppdatera och är således gratis.
Svåra problem löser jag med Hijackthis, oxå gratisprogram. Har rel. lång erfarenhet av Spywaredoctor som är ett bra alternativ men som kostar en slant. Inte skall man väl formatera om en HD i första taget. Har Symatec Anti-Virusvirusprogram.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem