Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

TV licens

TV licens

Den har jag alltid betalat.

Men varför inte lägga den på skattsedeln direkt. Då kan ju ingen fuska.
Begravningsavgift ligger ju på skattsedeln. Tydligen har jag betalat hittills i mitt liv 21.000:- i begravningsavgift.

Jag kollade på Fonus. Det kostar 4.700:- att få mig begravd.
All include, som det heter på Fritidsresor. Ha,ha!!
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

leiake

Ja ha oxå på heder och samvete betalt tv-licensen. Alltid!!

Men det skulle vara en bra ide att ta ut den på skatten
Det går inte att lägga den på skattesedeln.
Då får ju de hushåll som har fler medlemmar betala mer.

Kan hända att jag tänker fel.
betalar man inte licensen på tv grunkan så kommer farbror fogden å vill ha pengar he he. men vem f..n tittar på 1-2 å 4an (tror jag ingår där me) e ju bara skit där iallafall. sen gå å betala för radio (gjorde de förr iallafall) när de finns 1000webradiokanaler å välja mellan å podradio å allt vad de finns.
skulle inte falla mig in å stötta staten med detta fenomen PUNKT!!!!!
kosta vad de kosta vill!
Annons
Jag tycker att TV-licensen är helt fel. Det enda jag använde TV:n var att glo på sportkanalerna. SVT skiter jag fullständigt i. Jag gillar inte dom kanalerna över huvud taget. Varför ska man tvingas betala för två kanaler man inte vill ha med att göra?

Jag betalar inte licens längre. Jag gjorde mig av med TV:n, så att jag inte längre betalar för mig behöver jag ju inte precis ha dåligt samvete för.. Mycket kan man ju se på web TV, framförallt sportsändningarna. Många kanaler som sänder via webben. Sen finns ju den underbara sajten myp2p.eu också.

Tänk på att TV-licensen bara gäller TV-mottagare. Streaming över internet behöver man inte betala någonting för. TV-licensen har ännu inte hunnit bli teknikneutral :P
jigsaw: TV-licensen gäller bara för Sveriges television. TV4 finansieras helt genom reklamintäkter. Det är ett riktigt monopol SVT har. Diktatursfasoner skulle jag vilja kalla det.
Från årsskiftet 07/08. Kan du se TV via nätet ska du betala licens.

Har du radio måste du betala.

Finns inte en chans att du slipper betala,

Diktaturfasoner? Utan licensen skulle vi bara ha kommersiella skitkanaler.

Betala och håll k... .
Radio finansieras inte av TV-licensen, och Radiolicensen avskaffades redan 1977, så den behöver du inte betala någon Licens för över huvud taget. Hänger du inte med i tiden eller?

Då SVT ännu inte sänder ut någon av sina kanaler på internet så har kravet för TV-licens på datorer lagts på IS. Enbart om du har ett TV-kort i datorn så måste du betala TV-licens även för den.
Jag tänker inte hålla k... och jag tänker inte betala en krona för ens jag har lagstadgad skyldighet att göra det. Jag vore ju dum i huvudet då, som att kasta pengar i sjön.
Har man något av detta så skall man betala TV-licens:
Tv
Video med kanalväljare
Dator med tv-kort
Videokamera med kanalväljare
Inspelningsbar DVD med kanalväljare/mottagare
Digital-tv-mottagare
Massor av bra radio och TV för lite pengar, som du med all säkerhet utnyttjar till och från.

Men när vissa snåljeppar ser en möjlighet att slippa punga ut med en krona så måste man ju naturligtvis försöka.

Dessbättre är det inte så enkelt som att göra en av-anmälan och sen slippa betala.
Alltså bättre att vara solidarisk med ärliga människor som de flesta är och betala sin TV-avgift.

Fajjer, jag tycker synd om Dig !!

Att snålheten bedrar visheten, är för alla känt !


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem