Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

TV licens

TV licens

Den har jag alltid betalat.

Men varför inte lägga den på skattsedeln direkt. Då kan ju ingen fuska.
Begravningsavgift ligger ju på skattsedeln. Tydligen har jag betalat hittills i mitt liv 21.000:- i begravningsavgift.

Jag kollade på Fonus. Det kostar 4.700:- att få mig begravd.
All include, som det heter på Fritidsresor. Ha,ha!!
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4

När det gäller åsikter om en "sak" så verkar det finnas lika många åsikter som personer. Allt blir så skruvat.
Vem har rätt eller fel. Alla har rätt eller alla har fel
Det verkar som det finns inget svar på detta.

Göcke
Den allvetande
Du sitter som oberoende faktor och ska vara liberal
Kan Du avgöra detta?
molester!! Du har slagit huvudet på spiken!!!!

Så är det!!! reklamen i de kommersiella, kanalerna

betalar vi via varorna de gör reklam för,

så va´ då inte betala licens för att kanalerna 1 o. 2 inte alltid passar!!????
Hogan: Tack så mycket! Alltid lika skönt att få lite stöd, för TV-licensen är en känslig fråga har jag märkt.
Naturligtvis så är det fel om man inte betalar licens om man har en TV, men det verkar ju inte heller vara speciellt populärt att smita. Nio av tio betalar sin TV-licens. Jag tycker det är riktigt bra, med tanke på hur lätt det egentligen måste vara att smita om man känner för det.

Hur som helst, när jag väl kollar på TV så är sport det enda jag är intresserad av. Jag brukar kolla på rätt många matcher på datorn. Canal Digital sänder rätt mycket på webben. 49 kr brukar dom ta för en match. Så visst får TV in pengar på mig med, även om dom inte får det just genom TV-licensen. Jag föredrar att betala för det jag tittar på, med tanke på hur lite jag kollar på TV.

TV-licensen finansierar våran Public Service, det vill Säga SVT:s kanaler SVT1 och SVT2. Inget fel på dom kanalerna egentligen. Men dom intresserar mig inte det minsta. Dom sänder knappt ingen sport alls ju.

Jag vill ge svidande kritik till både Radiotjänst i Kiruna och till SVT.
Jag sa upp min TV-licens för en månad sen av anledningen att min TV pajade. jag möttes inte precis av någon trevlig telefonist. Hon ville först neka mig rätten att ens säga upp min TV-licens och kom med påståenden att man enbart hade rätt att göra det samma dag som licensen gick ut. I slutet av samtalet fick jag hot om hembesök och polisanmälan om jag inte fortsatte att betala.
Jag fick inte precis känslan av att sitta i telefon med ett företag som ägs Sveriges Television.

Jag vill även kritisera SVT riktigt hårt. Så fort som det blev klarlagt att TV-licensen blev teknikneutral så fick genast SVT stora planer på att sända (EN ENDA) av sina kanaler på webben, vilket är det enda som krävs för att kunna ta ut TV-licens från från oss utan TV men med dator och internet. Inte en enda svensk TV-kanal sänder hela sin kanalplan på webben, och SVT var dom sista jag skulle tänka mig gå med på en sådan sak så..
Datorn har ett väldigt stort användningsområde. Jag är CNC-operatör och behöver min dator och mitt internet i jobbsyfte. Måste jag betala TV-licens för det då?

Imorgon har jag och min bästa kompis Carro bestämt oss förr att cykla riksmilen baklänges från Vidingsjö. Egentligen får man inte cykla där, så det blir många klagomål imorgon, men väldigt bra för hälsan! :P
Annons
När min far dog fick han betala tv-lic med 1800Kr. 1000 lappen tog kronofogden för besväret när dom betalde med fars skatteåterbäring som var på 4800. 800 lappen gick till Kiruna. Farsgubben visste ju inte att man får ha en tv när man är död.

Så istället för Tv har jag en 46 tums dataskärm,och en trådlös mus........
Radiotjänst kör med sina gansterfassoner ibland. Jag minns ett TV-inslag för några år sen där dom hotade att stämma en blind man som inte hade TV-licens, och naturligtvis ingen TV heller. Han fick betalningskrav och hot om att betala, annars så skulle det bli rättegång. Han betalade tillslut för att slippa trubbel i rena förskräckelsen. Ibland kan man ju undra om Radiotjänst ägs av någon grovt kriminell verksamhet med indrivning som syfte.. Baltic Inkasso har man ju hört talas om innan. Man kanske rentav kan jämföra Radiotjänst med deras verksamhet?

Själv så har jag ju ingen TV, så jag brukar ha dom där tattarna rännande hos mig en till två gånger per år. Har släppt in dom iallafall en gång. Men när dom började tjafsa om att få rota i källarförådet så fick det vara nog. Hos mig sätter dom inte foten innanför tröskeln längre.
Fajjer jag stänger denna tråden.

vi vet nu att du inte har en TV i ditt hem.

och att du har ett horn i sidan på Radiotjänst.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem