Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

TV licens

TV licens

Den har jag alltid betalat.

Men varför inte lägga den på skattsedeln direkt. Då kan ju ingen fuska.
Begravningsavgift ligger ju på skattsedeln. Tydligen har jag betalat hittills i mitt liv 21.000:- i begravningsavgift.

Jag kollade på Fonus. Det kostar 4.700:- att få mig begravd.
All include, som det heter på Fritidsresor. Ha,ha!!
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag fattar inte alla ni som klankar på Fajjer i denna tråd, han har ju ingen TV och tittar inte på TV, då fattar inte jag ord som snål och liknande kommer in i bilden.

Det där är så typiskt Svenskt......Jag betalar minsann min TV licens och då ska alla andra göra det också. Har ni läst boken Bitterfittan, den borde alla i detta samhälle läsa.Jo, den heter faktiskt så, jag brukar faktiskt välja mina ord, men man kan ju inte rå för böckers titlar.

Inse att det finns människor som gör annat, än bara sitter framför dumburken hela dagarna som vissa kan göra.
Tycker en offentlig ursäkt vore på sin plats till er som kalla Fajjer snål.
Licensjägarna går lite långt ibland.
Vet en grej som hände på mitt förra jobb.
Det är en buss som filmar avlopp.
Där finns det naturligtvis en tv som följer kameran, och där det finns en tv ska det betalas licens!

Det finns inte ens en antenn på bussen och kameran använder sig av en sladd för överföringen.

Hur går det ihop?
Den licenspengen är fel!
http://sv.wikipedia.org/wiki/TV-avgift_i_Sverige

Här är bra info om tv-avgiften i sverige.

Förutom Tv-sändningarna på Sveriges television så är även Sveriges radio och Utbildningsradion en del av det som bekostas av tv-avgiften.

Hur många av er lyssnar inte på radio kanske.
Jag vet att många inte gillar P3 men personligen så gillar jag deras morgonprogram och P3-live sändningar på kvällen.
Sen har vi P4-kanalerna som jag lyssnar dagligen på. (Radio P4 Kronoberg är helt lysande som har pratarna Per Brolléus och Peje Johannson bara för att nämna några).

Dessa kanaler hade vi inte haft i nuvarande form om vi inte hade haft Tv-avgiften.

Personligen så gillar jag tanken på att pengamarknaden inte styr dessa kanalernas innehåll.
Annons
Vi klankar inte på Fajjer det är han som klankar på TV,

och TV-licensen. På ett_ mycket_ dåligt sätt!!!

Har han ingen varför klagar han då på den??????

Det är ju fritt fram att välja inga apparater som fodrar licens,

så slipper man betala!!!!
Vi betalar skatt för att utveckla JAS plan.
Vi betalar skatt för att bygga bro till Danmark
Etc..
Detta är givetvis inte alltid ekonomiskt försvarbart, inget av detta kommer att ge vinst,

MEN

vi har mindre arbetslösa och samhället fungerar.
Staten betalar pengar--- mäniskor arbetar.

Samma sak med TV-licensen. Om man hade lagt detta på skatten hade 5000 arbete försvunnit.

/Hidden
Klart man ska betala TV- licens. Det är ju inte bara nöjesprogram, utan nyheter nästan i realtid numer. Vill man vara uppdaterad och ta del av omvärlden får man väl vara beredd att betala för utbudet.

Men orkar man inte titta på eländet utan ta del av omvärlden på radio, är väl även den licensbelagd eller har jag fel där.

Jag skriver ofta först och tänker sen som det har visat sig..
Varför står det fortfarande Radiotjänst i deras logga kan man undra om nu radion är licensfri?

bifogas
http://radiotjanst.tripod.com/
Varför står det fortfarande Radiotjänst i deras logga kan man undra om nu radion är licensfri?

bifogas
http://radiotjanst.tripod.com/

Jag tror denna hemsida säger allt.
Företaget som handhar Tv-licensen heter kanske radiotjänst helt enkelt.
Hela debatten är ju sjuk skulle tro vi betalar mer för reklam tv än för svt för reklam pengarna läggs ju troligen på varan i slutänden

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem