Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

BENSINPRISERNA: Hjälp till nu

BENSINPRISERNA: Hjälp till nu

Hej Allihopa!

Jag och många fler har fått dessa SMS och hoppas att ni hänger på.
Så här stog det i SMS-et:

Besök inte en bensinstation för att handla något eller tanka mellan
den 23-26 maj!
Detta är en protest mot bensinpriset!
Handla cigg, snus och annat ni behöver på andra ställen, blir dessutom
billigare.

Nu går det även ut mail överallt.

Sänd vidare till alla.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Tror detta är effektivare..
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensi
nkrig.pdf
Jag har fått det mailet också och jag måste ju ha bensin för att komma någonvart.
Hur ska jag göra?
Jag kan inte åka 2 mil bara för att tanka!

Jag tankar när jag kommer förbi en mack, så enkelt är det.

Visst behövs det protester mot det höga priset på soppa.
Vi åker upp bensin för ca 7000 varje månad i min familj.
Det är till jobba möten ungarnas fotboll hämtning hos kompisar mm.

Visst, vi har dragit ner på nästan allt men det är ju svårt att säga nej när ens barn frågar om hon eller han får stanna hos en kompis efter skolan.
-Nej, du måste åka skolskjutsen hem för vi har ingen bensin....

Sätt bensinen på skattesedeln istället så får de högavlönade som åker bil hur mycket det än kostar betala lite mer än oss som är arbetslösa sjuka osv.


Humm eller nåt annat.
Har också fått detta som e-post, och behandlar det som sig bör med kedjebrev dvs direkt i papperskorgen.
När det gäller bensinpriset så består det ju till allra största delen av skatt vilket varken din lokala mack eller bensinbolagen styr över.
Skatten sätts av de politiker vi väljer och som det visats sig så spelar det mindre roll om det röd/gröna eller alliansen styr.
Annons
He he, såg inte din länk förrän jag skrev mitt inlägg, pellefnt.
Jag har fått samma meddelande som det skickat till min mail och då var det okq8 och preem.

Ska man bojkotta som det står där så ska man väl hålla sig till samma?
Hej pellefant! Tycker att det var mycket bra men tyvärr inget datum eller något planerat, synd.
Men jag tänker i varje fall tanka i dag och sedan inte tanka eller ens besöka en bensinmack förrän tidigast den 27 maj.
Vi har snart inte råd att åka bil alls och någon semester lär det inte bli för oss och säkert finns det många familjer som får stanna hemma.
Synd att man jobbar i vården på halvtid och sjukpension på den andra halvan med en inkomst på ca: 7000:- eft.skatt, man skulle ha en lön som dom som sitter i riksadgen har, det vore fint.

Hur liten Tank har du patrikke?
Våran rymmer 63 liter och vi kan köra ca: 70 mil på den.

Tycker att alla borde ställa upp på det här eftersom det inte finns något annat som är planerat eller ska vi bara sitta och gnälla om att bensinpriserna är för dyra men inte ens försöka att göra något, Skärp er.

Kanske kommer flera förslag så småningom men det hindrar väl inte att man hänger på då också för ju mer vi trycker på så ju mera effekt lär det ju bli.

Det har inte kommit lön än och man tankar ju inte förräns det finns pengar att tanka för.
Sist blev det för en hundring...7 liter!

Visst ska man fylla tanken när pengarna finns, det sparar mamn pengar på eftersom alltid bensinpriset är högre nästa gång man tankar.

Benisnen kostar i rättvik 11:65 idag enligt billigarebensin.com

Hur kan det vara så billigt där?
Det måste gå att pressa priserna.


Lite utanför ämnet: Har någon kört sin gräsklippare på etanol?
Borde bli billigare om det håller, annars dyrare.
Hej paso!

Du är tydligen högavlönad så du skiter i vad bensinen kostar.
Jag vet väl också att det är riksdagen som sätter skatter och moms men kanske lättare att få igenom en sänkning utav bensinen genom att gå på bensinbolagen för att få riksdagen att förstå men det är tvivelaktigt, men tänker försöka ändå.
Hoppas att det finns fler arbetare som har fått nog, precis som oss.
Gränsen är nu nådd (för många)
Kolla på blocket på de lite större bilarna, de har sjunkit i pris den senaste tiden.

Säljes eller bytes mot billigare bil.
Billigare=beninsnålare, haha.

När ska e85 höjas?
Den var visst skadligare än bensinen enligt det jag hörde senast.
Om man ställer alla bila ,bussar,lastbilar bara en vecka. Vad skulle då hända med bensinpriset??

Men det är nog fransmännen som måste börja!!

Så länge vi tankar fortsätter dom höja priset. Man måste ju ha bilen för arbetet skull. Det vet ju alla. Så det är bara att höja vidare!!
Någon sa i tv. Ska vi nå målet i vår miljö strävan,måste bensinpriset upp till det dubbla!!!!!

Har ni hört på maken var dom kan få till det! För att få in mera skatt!!

Den där debatten om miljön,har det väl gått dom på huvudet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem