Tisdag 7 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Hobby och motor

BENSINPRISERNA: Hjälp till nu

BENSINPRISERNA: Hjälp till nu

Hej Allihopa!

Jag och många fler har fått dessa SMS och hoppas att ni hänger på.
Så här stog det i SMS-et:

Besök inte en bensinstation för att handla något eller tanka mellan
den 23-26 maj!
Detta är en protest mot bensinpriset!
Handla cigg, snus och annat ni behöver på andra ställen, blir dessutom
billigare.

Nu går det även ut mail överallt.

Sänd vidare till alla.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Hej alla! Jag är ganska trött på att höra och läsa dessa "gnällande landsortsbor som friilligt har bosatt sig långt ute i ödemarken. Det är ju fritt val och dessutom inbillar jag mig att ni bor betydligt billigare om inte jättemycket billigare än vi i storstäderna. Och varför inte avstå lite från bekvämligheten med en stor bil och byta till en som drar mindre än en halv liter milen. Det finns sådana. Ha de bra.
Ok Göcke!

Jag vet ! Men något priskrig på bensinen ser man sällan av nu. Har det blivit någon slags katellbildning??

När bensinen kostade 10:50 här i Alvesta,kunde man tankar för 7:50 i Trollhättan (ex) Så det finns ju marginaler att gå på!!

Detta var för något år sen. Det ser man sällan nu!

Återstå att sälja bilen och köpa cykel!
Fint bocarlsson!
Har du plats för mig och skogen i Göteborg, så skall jag flytta dit omgående.
Kanske all lantbygd skall läggas ner och flytta till Gbg.
Annons
Du bocarlsson har du tänkt på att det finns familjer som kanske måste få in flera barnstolar i bilen + 2 vuxna, TÄNK dom kan inte åka hundkoja.
Alla kan väl inte bo i städerna måste finnas glesbygd också.
Ni med dyra fastigheter betalar ju inte mera fastighetsskatt än oss längre så varför skulle vi bo billigare?
Är inte OKQ8 statligt? då är väl det rimligt att man inte tankar på OKQ8 och i stället tankar på de övriga mackarna, verkar mest logiskt tycker jag.
Q8 är kuwaitägt
OK var ett kooperativ som Konsum/Domus/mm som det har haft som namn genom åren.

visst är det kartellbildning, inga bolag idag fösöker slå ut den andre med låga priser, det är lika med självmord.

och priserna idag styrs via datorsimulering, alla bolag vet när det är toppar och dalar. så de kan ändra priset på momanget när det passar dem. gäller mackarna alltså


gå på detta system istället!

skatten betalar vi till oss själva , profiten ger vi de som redan har.

och utan skatt ingen välfärd,då är vi bara bockande nickedockor till
kapitalet.

säger en egen företagare
men som inte vill avstå skatten
Som småbarns förälder på landsbygden så tycker jag! (HÖJ PRISET) är valet mellan högt pris o förstörd natur så väljer jag högt bensinpris (o.b.s kör v6 men ska byta) men höj skatten på allt med koldioxid och sänk på arbete
Kolla in detta och skriv på.

http://www.bensinskatteuppror.se/

I sverige finns ingen sammanhållning nästan alla bara klagar och gnäller men sedan när någon vill försöka att göra något åt saken så gnälls det bara
i stället för att försöka att göra något tillsammans.
Allvarligt, tror någon verkligen på att eventuell protester mot för höga bensinpriser skulle få någon verkan. Då krävs det nog att hela situation i världen förändras. Det är nog inte så lätt, eller var tror ni.
devonrex!

Protester!! Ha,ha!!

Jag vill dom skall höja priset till 30:-/litern. Minst.
Annars så blir det inget resultat. Folk kör lika mycket. Men tar dom i ordentligt så kanske det lugnar ner sig.

Ta en flygresa till Thailand. Det motsvarar utsläpp från alla bilar i Stockholm
under ett dygn. Det är miljövänligt. Folk jagar denna sol. Men det är samma
sol som lyser över hela jordklotet. Dessutom ger solen cancer.

Om man skall tro vetenskapen, så inom 10 år så finns det inget fossilt bränsle kvar. Undrar om det blir kallt väder igen i så fall.

Dom som behöver bil till och från arbetet och inget annat finns kan ju få avdrag i deklarationen med motsvarande kostnad.

Ta bort okynnesåkande,gräsklippare,mopeder,nöjesbåtar,mc och alla biltävlingar,mc-tävlingar där dom kör 100 varv. Det kunde väl räcka med 3 varv. Undrar hur mycket en Formel1-bil slurpar i sig på ett varv. Räcker 50 liter tror ni.???
Leiake
Det är väll lika bra att vi alla bara lägger oss ned att dö. Tar man upp alla galenskaper som människan håller på med så finns inget annat alternativ.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem