Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Varning för AVG 8.0

Varning för AVG 8.0

tjena alla glada eller ska jag säga sura jävlar som blivit utsatt för detta fullständigt värdelösa program.
installerade detta å körde en scan å den sa att jag hade över 20000 potentiella farliga ad-aware samt hijack-försök. BULLSHIT säger jag!!!
har nu efter ca 10 timmar fått ordning på datorn igen genom å installera Avast å köra ad-aware 2007 men innan detta så kostade mig 2!!! scandisk samt en defrag me o&o 10 proffesionale.förhoppningsvis så e jag ensam om detta. sen kan leiake lägga ner sina dumma jävla kommentarer om att jag ska ha detta för jag testar prog. fredag idag så han holkar nog en del procentinnehållande drycker å de märks på hans inlägg eller trådar om ni kollar datum. hoppas på svar för detta e seriöst
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Till Wacko
ja ja mitt ordval va väl inte de bästa men nåt skit sitter det inte bakom denna datorn iallafall. löste ju problemet men som Bandit skrev så kan jag ju fått hem nåt "måndags ex". men summan av kardemumman är att jag är nöjd med det jag har å jag kommer inte å byta till nåt annat avp program.
finns ju nöjda användare å mindre nöjda användare till alla sorters program.
det var inte min mening att röra upp folks känslor med mitt språk/ordval utan att bara visa att se vilket elände detta program ställde till i min dator samt så hoppas man ju att de finns dom som kan ha nytta av denna information.
kramizar till er alla.
p.s leiake får allt tåla lite dynga han me för han kan han me.


Kan det möjligtvis vara så att du installerade något som sade sig heta
AVG 8.0 men som inte alls var det sanna AVG 8.0 ?

Jag läste i PC-Tidningen att det fanns många program som använde legala namn men som när man installerade det gick till en helt annan adress och sedan installerade en massa spionprogram mm.

Jag har bläddrat i tidigare nr. av tidningen men hittar inte just den artikeln nu.
Jag hade oxå en massa problem med AVG:n därför valde jag Avast oxå.


Avast Rules
Annons
Har kört med AVG i flera år och är i stort nöjd med programmet. Har aldrig haft sådana problem som jigsaw beskriver.

Dock så har det i några fall plötsligt virusvarnat för filer som jag haft i ett par år och som jag med säkerhet vet inte var några virus... oftast precis efter en uppdatering. Antar att filerna på nåt sätt var lik virussignaturerna...

Avast däremot tyckte jag var ett "mögprogram"... det varnade för precis allt möjligt i tid och otid... höll på att bli nipprig innan jag avistallerade eländet !

//Breeze
Hämtade hem AVG 8 verka att funka bra,inga problem hittills.

Men jag fick ett verktygsfält till på köpet. Hur får jag bort detta????
Thomas2
Om du inte vill se verktygsfältet. Tar läsplats på sidan. Högerklicka i verktygsmenyn. Avmarkera.

Om du vill ta bort det helt. rekommenderar jag
ominstallation.

Säg nej till det där verktygsfältet under installation. Avbocka...
Alla har för bråttom vid installtioner över huvud taget.

Ngn som vet bättre, hör av er.

//Ozzy
ozzy!

Tack! Jag kom på det efter en stund! Man är ju lite trögfattad i bland Ha,Ha
Thomas2
Du ska veta att du inte är ensam. jag har flera ggr drabbats av samma sak själv. Ofta är det nyfikenhet. Vad är det då? Kan det passa mej osv.

Jag tog nog i, -inte alla men många installerar nog för snabbt. De där små fyrkanterna med bockar i är så små, medvetet av programmerarna av programmen.
Till axe
Nej jag hämtade hem AVG 8.0 på deras hemsida så det var originalet som jag installerade. Jag är som sagt innan nöjd med det jag har nu fast är det nån som vill prova så kan jag rek. PC-tools freeware avp. Har en kompis som testat detta å han är nöjd. http://www.pctools.com/free-antivirus/

Till Ozzy kan jag bara säga att du har så rätt så rätt ang installtion av program. Har själv fått med en massa som jag inte vill ha.

Låter tråden stå öppen ett tag till om de finns fler som vill ventilera detta.

Till Gatekeeper vill jag bara säga: Kul att du är nöjd med Avasten.
Jag har inte något som helst problem med AVG 8.0 som jag har använt ett bra tag nu. Ett verkligt toppenprogram! Att man har 20000 ad-aware och hijack-försök är inte alls en omöjlighet om man inte håller efter i burken ordentligt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem