Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Varning för AVG 8.0

Varning för AVG 8.0

tjena alla glada eller ska jag säga sura jävlar som blivit utsatt för detta fullständigt värdelösa program.
installerade detta å körde en scan å den sa att jag hade över 20000 potentiella farliga ad-aware samt hijack-försök. BULLSHIT säger jag!!!
har nu efter ca 10 timmar fått ordning på datorn igen genom å installera Avast å köra ad-aware 2007 men innan detta så kostade mig 2!!! scandisk samt en defrag me o&o 10 proffesionale.förhoppningsvis så e jag ensam om detta. sen kan leiake lägga ner sina dumma jävla kommentarer om att jag ska ha detta för jag testar prog. fredag idag så han holkar nog en del procentinnehållande drycker å de märks på hans inlägg eller trådar om ni kollar datum. hoppas på svar för detta e seriöst
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag har inte något som helst problem med AVG 8.0 som jag har använt ett bra tag nu. Ett verkligt toppenprogram! Att man har 20000 ad-aware och hijack-försök är inte alls en omöjlighet om man inte håller efter i burken ordentligt.
Fajjer
Det är väl möe möjligt att det inte e en omöjlighet å ha 20000 ad-aware samt hijack försök. men min dator självdog istort sett när jag plockade bort alla infekterade filer. Men nu funkar den som den ska och ska man hårddra det hela så om jag nu hade nåt elakt i min dator så borde den leva sitt eget lilla liv eller hur. För efter en systemåterställning å andra sagda åtgärder så blev det bra. Jag använder Avast- Ad-Aware 2008-A-squared free-Windows Defender-windows egna brandvägg samt Windows live onecare som jag kör en gång i månaden.
Finns säkert för samt nackdelar med allt men huvudsaken är väl den att man själv är nöjd och känner sig relativt säker.
Här är länken till A-squared free om nån är intresserad.
http://www.emsisoft.com/en/software/free/
jigsaw!

Du är nog lite för snabb i dina värderingar av vissa program. Varning!!

Det är som Wacko säger. SBS=Skit bakom spakarna. Ha,ha!

AVG är ett ypperligt program. Men om det behövs eller inte. Det kan man ju undra?

Det roliga är att Microsoft bjuder på "Brandvägg" och det mesta. Men inte antivirusprogram. Varför??

Dom flesta operatörer inklusive Telia har ju antivirusprogram.

Jag undrar om vi inte är lite förda bakom ljuset. Vi är torskar. Helt klart!!
Annons
Fajjer
Just nu handlar det om att se sig för vid installationen. Att man inte får med önskad tilläggsprogramvara. Lånngt ord, men ni vet vad jag menar.

Rätt installerat och inga andra program som kolliderar på disken tror jag också att AVG 8.0 är ett toppenprogram. Men ett Antiv. program skall ta även rootkits och antispion, vilket naturligtvis AVG 8.0 gör eftersom ni är så nöjda, eller?
Allmän info antivirusprogram

På min stationära dator har jag Telias Antiv. o brandvägg. Har aldrig haft bekymmer med detta. 199: i månaden för hela bredbandspaketet. Ant. o brandvägg ingår i detta.

Tipset är.
För 39 kronor i månaden ytterligare. Det blir cirkus 400 kronor per år. kan man få fullskydd för en extra dator i familjen. exempelvis den trådlösa Laptopen via routern.

Om man köper ett fullgott skydd/antivirusprogram o brandvägg kan det i värsta fall kosta det dubbla per år.
Nu talar jag om program med fullskydd.

Vh
//Ozzy
leiake
Tjena gamle man! Trodde nog att du skulle kika in å ge din proffsiga syn på saken. Nu väntar vi bara på Göcke me sen har nästan hela klanen sagt sitt å jag sitter me skägget i brevlådan å får skämmas he he.
Jo de kan nog stämma att jag e lite snabb ibland på å döma både program samt människor.
Alla ska jag väl inte säg men de finns ju dom som anser att SBS e roten till allt ont men de finns faktiskt skitprogram som inte e kompatibla med vad som helst sen får man va vilken expert man vill. Jag å många kompisar me mig är levande bevis på att de som funkar på hans dator de funkar inte på min osv. Vi har samma op system å likvärdiga prylar i burken.
Men än är väl inte sista ordet sagt om detta eller?
Ozzy
AVG 8.0 tar inte rootkits inte gratis programmet iallafall tror inte de finns nåt avp som är gratis som tar detta fenomen vid namn rootkit. men nya Ad-aware 2008 freeware ska visst göra det.
Läs och jämför http://free.grisoft.com/ww.download-avg-anti-virus-free-edition
sen har ni nya Ad-aware
http://lavasoft.com/products/ad_aware_free.php
Kan man bara skilja på anitvirusprogram, antispionprogram, brandväggsprogram och Freeware, Trias och Betala nu program.
Då tycker jag allt är frid och fröjd.

Men jag tror inte alla dessa varianter talar om vad de kan och inte kan i alla dess varianter.
Därav oredan och problem som uppstår. Allt för ofta vill jag påstå.

Vi är en klick som pratar om problemen som uppstår.

Alla de som inte hört av sig. Är de utan problem, eller sitter de i samma båt som vi.

Vi får hoppas att de hur som helst tar tagit/fått lärdom av alla visdomsord som släppts i detta AVG 8.0-Forum.

Nu har jag sagt mitt, vad det nu kan vara värt.

Var hälsad
//Ozzy
Ozzy
De du sagt e nog värt en hel del ska du veta. Du verkar vara en klok man bland många här på IS.
Ha det gott och lev väl.
jigsaw.
Tack själv Du.
Man vill gärna vara ett stöd för andra så länge man står på benen.

I all välmening

//Ozzy

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem