Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox 3.0.1.0

Firefox 3.0.1.0

Kors i taket!
Nu har Mozilla kommit med sin första uppdatering sedan trean kom till världen.
Märks i och för sig inte på hastigheten, men det ska vara ännu säkrare sägs det. En bra informativ sida att läsa ur, både för nybörjare och mer avancerade nätsurfare. Det kan ju vara bra att uppdatera sig lite, vad gäller "Add-Ons" om inte annat. Mycket godis som sagt. Det gäller att sovra för den som är intresserad av dylikt.
Vad som irriterar mej är den där "Verktyg, Felkonsol"
Den blir jag aldrig riktigt klok på hur man ska hantera för att hela tiden slippa all denna information om Fel, fel. och fylls upp på nolltid.
Nån som vet?

ozzy
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Läs upp Indiens floder?
Findus, Ganges. Den klasskompisen som läste fel då heter Findus än i dag "smil"

Jag skojade med din Din signum leiake.
Det var en engångsföreteelse.
Men skrattgubben får jag använda va?
(;))
Jag får säga Hoho som ,n
Vad är det som är problemet med felkonsol det är inget som stör, man behöver inte leta fel om allt funkar som det ska,det kanske är en smart grej som IE saknar men är man nyfiken måste man kanske kolla under verktyg
Egentligen inte. men fylls den bara upp till en viss nivå med felmeddelanden. 1 Mb eller så. Eller kan den bli hur full som helst. Eller töms den varje gång man går ur FF. Det är sådana frågor som jag funderar över. Varför finns den över huvud taget, när inte IE7 har den, så man ser den i alla fall. Men som du säger, kanske måste man plugga på mer om "Verktyg"
Den stör mej i den måten, att jag inte får någon klarhet i "vafför är det på detta viset" ?
Funkar det egentligen som det ska!?
Annons
Ja det är lite lustigt om det tar plats på hårddisken men det tror jag inte det gör. Det kanske finns en svensk Firefoxsida där man kan fråga dom om varför dom har ett verktyg som heter felkonsol och vad det är för nytta med det
Jag har tänkt på det..
Slut för nu
Ha de
Vi kollar det i morgon då löser vi det nog.Ha det bra så länge
boax
morsning.
Jag har skickat en fråga till FF under "Hjälp"
Frågade på svenska, men vad ska man göra när engelskan är endast hjälplig.

Kanske kan tillägget Firebug vara till hjälp i förståelsen av Felkonsol.

Jag lägger frågan på is så länge. jag har inte datakunskapen för att gå i konflikt med skrivning av htlm och scriptkoder.
mvh
error consolen är ju till för att avlusa script man jobbar med.

det finns ingen avstängning av den , men en funktion som man kan stänga av själva loggningen, av de olika error funktionerna.

skriver man about:config i sökfältet så får man listat allt som man har installerat i Firefox och hur det är konfigurerat
sätter man filter till error så listar den ett antal error strängar som man kan ställa om värdet på genom att dubbelklicka på raden.

här finns det lite att läsa om dessa
[ http://www.firefoxmastery.com/firefox/introducing-the-firefox-error-console/]
Ozzy: Låt helt enkelt bli att öppna den så irriterar du dej inte på den?

Jag hade aldrig öppnat den eller brytt mig om den då jag aldrig förr sett den.
Men jag har också en felkonsoll med en massa gamla loggade "Error" om jag går in och letar i verktyg.
Kan inte påstå att det är något som stör.
Men det kanske poppar upp och stör dig när du laddar en sida och du undrar hur du ska stänga av den?
Om jag förstår allt rätt så är det inget man behöver bry sig om som vanlig surfare Firefox funkar lika bra för det.Det är nog en finnes för experter.Tack Göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem