Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

HBT

HBT

Homo-bisexuell-transvestit betyder denna förkortning.

Undrar vad det kan vara. Man kan tydligen vara allt på samma gång. He,he!

Själv är jag undersexuell och på gränsen till impotent på grund av vissa trauman i mitt liv. Jag fick för mycket kärlek i yngre dagar. Det är inte bra.
Då blir man självupptagen och översexuell. Man vill älska med alla. He,he!!
Men det försvårar livet i ett senare skede. Tro mig!

Nu till saken. Tycker ni att det är OK! att man som heterosexuell skall acceptera att vissa människor är avvikande i sin sexuella läggning.

Jag klarar det inte. Dom får vara hur trevliga som helst. Men innerst inne så
säger det stopp. Tyvärr!

Jag vill inte kalla det diskriminering men jag klarar det inte även om jag vill.
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Thomas2 Håll dig till ämnet - du säger "Tur att inte alla är avvikande,då skulle Värden dö ut. Eller hur? " då säger jag nix - konstbefruktning - då ändrar du argument till att "Man kan ju tex. utveckla en människa,till att blir var som helst" vad har det med saken att göra ??? en helat annan (etisk) fråga ju.
Om man tillåter homo att ingår äktenskap,kommer ju fråga att blir aktuell.

Om man så gärna vill skaffa barn. Så måste det sker på ett annorlunda sätt.

Då blir det konstbefruktning. Så jag håller mig till ämnet!!
Nix det gör du inte - du säger, åter i gen, "mänskligheten kommer att dö ut" då säger jag - nix den kommer inte att dö ut för man kan reproducera människor utan att folk av motsatt kön har sex med varandra ex:vis konstbefruktning - alltså mänskligheten kommer inte att dö ut - som du hävdade i ditt första inlägg!!!!
Annons
HBT får gärna finnas till,var och en får leva sitt liv. Men att sprida en så enorm propaganda som nu mera görs tycker jag inte om.

EX. Aktuellt sänder 5 min nyheter på lördagar inklu. väder. 1 minut ägna man åt festivalen i från Stockholm.

Hela Allsång på Skansen ägna man år att visa dessa regnbågens färger.

På mig verkar det som det blivit en "fluga". Eller vart är vi på väg?
Åt det vänligare samhället hoppas jag.
att några misshandlar andra för att de inte gillar dem , visar att vi behöver
människor som har mer tolerans än att ta till Aphjärnan i all konfrontation med andra.
En sådan här fest visar ju på att den behövs , för att vi skall bli påminda om
att man kan leva tillsammans utan att ta till våld.
Håller med dig Göcke! Men vi borde ha en fest mot allt våld varenda dag!

Men var och en måste få ha sin åsikt. Det verka inte som det är så många som kommentera denna tråd! Hur ska vi tolka det??
Svar till BobboSlacke

Men nu är det ju så att det tas för givet att alla är heterosexuella och det är därför bl.a. vi bögar vill synliggöra oss, samt visa och göra alla mer medvetna om att vi icke-normativa människor finns.
Det behöver inte ni heterosexuella göra.

Så enkelt är det.

Men ingen blir gladare än jag den dag vi accepteras, respekteras och har samma rättigheter som ni heterosexuella, och att vi då inte särskiljs som ett "vi" och "dem"!
Gabriel !

Jag anade nog att du fanns. Vore konstigt om det inte fanns homosexuella på IS.

Nu har vi fått något att bita i så att säga. Ditt uttryck "icke-normativa " är väldigt bra.
Det låter bättre än avvikande. Faktiskt.

Att ni homo får samma rättigheter som vi andra skattebetalare anser jag självklart.

Myndigheterna anstiftar lagar hit och dit. Men det finns oskrivna lagar som det heter. Där ligger nog det största hindret.

Dessa oskrivna lagar är grymma. Tyvärr! Men vi "normativa" är tydligen sådana i hela världen.
Ska ta en insändare från Expressen 2/8-08

Vad är det du hatar egentligen?

"Du som hatar homosexuella, vad är det du ogillar egentligen? Jag utgår från att det är deras sexliv, i andra avseenden skiljer de sig ju inte alls från dig.

Då undrar jag hur du bedömer vanliga hetrosexuella par du känner, då du inte vet ett smack om deras sexliv, de kan vara hur perversa som helst och ha både mormor och husdjuret med sig i sänghalmen, om detta vet du ingenting eller hur?

Med ditt sätt att tänka kan du rimligen heller inte acceptera en enda människa utan att först förhöra dig om dennes sexvanor.

Dessutom är det ju vetenskapligt bevisat att människor med en omedveten dragning åt något de inte vill kännas vid medvetet, ofta skaffar sig onormala antipatier mot detta".

Sen tycker jag det är lite roligt att folk är emot homosexuella, men ändå så vill säkert närmare 80% av hetrosexuella se två kvinnor ha sex.... Och vill gärna vara med oxå.
Bandit!!

Det där med lesbiska som har det mysigt kan jag acceptera. Var har du fått siffran 80%. Mig veterligt är den 100%. Ha,ha!!

Det som "stöter" mig är den manliga avdelningen. Helst när dom skall ingå
partnerskap. Det blir för mycket av det goda.

Det är för mig obegripligt. Sådan är jag ända till min död.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem