Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Norton IS 2005

Norton IS 2005

Hej!

Här kommer en personlig utvärdering av rubricerat program:

-Lång installationsfas! 2 omstarter...suck!
-Efter diverse konfigurationer fungerar allt!
-En mycket noggrann skanning, NAV hittade 16 virus, något som inte Panda hade hittat!
-Stjäl inte mycket resurser som tidigare versioner gjorde!
-Adawarefunktionen mycket effektiv!
-Brandväggen likaså!
-Kort sagt, jag är mycket nöjd!

=D
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Hej Reality , scanar den snabbare än Panda ?
Usch förstår inte hur du har ork att gå igenom definitions filen.. måste ju vara miljontals olika definitioner i den. Iof går väl o söka kanske.
Göcke: -Näee, den är söligare än Panda, men betydligt noggrannare! Men det tycker jag är värt tiden! Norton verkar söka igenom betydligt flera filer än vad Panda gjorde...

Rob: -Jag är kronisk allergiskt mot internet-skit så jag nöjer mig bara med absolut bästa tänkbara skydd och gärna hur många definitioner som helst! Bara jag får vara clean!

Jo, glömde...den skannar startfilerna för varje uppstart, vilket kan vara irriterande, men det köper jag för egen del! Man kan ju fixa frukosten under tiden?
Annons
Glömde en grej: -det finns ett aktivt anti-spamfunktion som integreras i Outlook/Outlook Express, kanon!
Nä jag tänkte mer på att du sa att den hitta 16 virus som inte panda hitta och då finns det två alternativ.

1. du använde inte senaste virus definitionerna.
2. Du har kollat igenom pandas virusarkiv och sett att de 16 virusen inte finns i deras databas.
Ang. Outlook kör senaste så finns det spam filter i det. det funkar klockrent.
Just ja det där med vilka filer det söker igenom hänger nog mer ihop med vad du väljer att den ska söka igenom. mitt panda söker igenom alla filer jag har på mina hårddiskar om jag väljer att scanna hela systemet. så upptäckte jag att jag hade 700+mb i temporära internetfiler från när jag körde IE..:)
700Mb temp int-filer!! Wow! Jag har ställt in det där till max 50 Mb... Nä, jag hade faktiskt tankat ner Pandas senaste virus-deffar så sent som i onsdags förra veckan...jag vill därmed hävda att denna Norton är noggrannare! Och, jag har tagit för vana att göra som du, hela skiten ska genomsökas!
Men det är bra att det funkar problemfritt för dig..
Jag är helnöjd med panda och jag vet att det funkar.

-Kort installationsfas.
-Ingen konfiguration förutom att skriva in användarnamn och lösen för uppdateringar.
-Hittar allt crap du har i burken. Kollar aktivt hela tiden så du inte får in skit.
-Stjäl inte mycket resurser (aldrig gjort)
-Brandväggen (finns om man nu litar på sådan mjukvara, jag kör den inte)
-uppdateras varje dag
-går snabbt att söka igenom alla filer på 3 hårddiskar ca 360gb.
-Kort sagt, jag är mycket nöjd!

:);)
Fick lägga av med Panda bara för att den scanade Outlook vid Outlook-starten , det har man inte tid med på en bärbar och när den är nätlös. saknar en version som är anpassad för bärbara.
som känner av i vilken mod den går i.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem