Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Norton IS 2005

Norton IS 2005

Hej!

Här kommer en personlig utvärdering av rubricerat program:

-Lång installationsfas! 2 omstarter...suck!
-Efter diverse konfigurationer fungerar allt!
-En mycket noggrann skanning, NAV hittade 16 virus, något som inte Panda hade hittat!
-Stjäl inte mycket resurser som tidigare versioner gjorde!
-Adawarefunktionen mycket effektiv!
-Brandväggen likaså!
-Kort sagt, jag är mycket nöjd!

=D
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Göcke -> Där måste jag hålla med dig om, angående Outlook och kontroll vid uppstart. är VÄLDIGT irriterande tycker jag!

Dock så kommer inte panda upp längre när jag startar outlook.. jag tryckte på något i Panda programmet... så nu kommer Panda inte upp längre...hmm

/Johan
hadde NIS 2002 o skulle uppgradera till NIS 2003 men då blev det härdsmälta och var tvungen att instalera om winxp. Har inte skaffat de nyaste NIS men läste om att NIS 2003 och 04 suger all kraft ur burken trots att man har 2,6 GHz och har nu haft panda i nästan två år med inga problem, har stoppad alla virus som jag har fått som inte NIS 2002 klarade. Kommer inte att använda NIS igen i allafall.
Johan , Rob är en fena på Panda han kan säker vad som du lyckades trycka på.
Annars så tycker jag Panda är ok , men nu är jag lite nyfiken på
NAV 2005, hoppas att någon annan mer än Reality kan tipsa om hur den är.
Annons
Göcke -> kanske uttryckte mig konstigt, jag är glad att det inte dyker upp igen när jag startar Outlook.. går mycket snabbare nu
Nä jag har faktiskt ingen aning om vad ni tryckt på i panda..:)

Jag har aldrig fått upp den där rutan varken i nya (Titanium 2004) eller gamla.. men endå så hittar den virus om det kommer någon bilaga i mail.

Kanske har för snabb dator, iof så har jag aldrig sett det på min bärbara heller.
var på cnent.com och kollade vad användarna tycker om NIS 2005 och såg att det var bara 18 % tummen upp för den, det är sämre en förra NIS så jag kommer aldrig att köpa NIS 2005.
Har ett programpacket med antivirus från Trend Micro som funkar jätte bra har stoppat virus direckt ca två gånger. =D
Vi kanske ska ta och hålla oss till relevanta fakta på CNET.COM?
Göcke o andra: här är en länk!
http://reviews.cnet.com/Norton_AntiVirus_2005/4505-3681_7-30998882.h
tml?tag=pop
Men Reality det där är ju Norton Antivirus 2005 du har ju Norton Internet Security 2005, det är två helt skillda program. :)
Yep...sorry! Såg detta alldeles försent! Men NAV2005 är ju en komponent i NIS2005, så det borde ju inte vara sämre för det?
kolla den http://reviews.cnet.com/Norton_Internet_Security_2004/4505-3667_7-30578104.html?
tag=pdtl-list

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem