Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Norton IS 2005

Norton IS 2005

Hej!

Här kommer en personlig utvärdering av rubricerat program:

-Lång installationsfas! 2 omstarter...suck!
-Efter diverse konfigurationer fungerar allt!
-En mycket noggrann skanning, NAV hittade 16 virus, något som inte Panda hade hittat!
-Stjäl inte mycket resurser som tidigare versioner gjorde!
-Adawarefunktionen mycket effektiv!
-Brandväggen likaså!
-Kort sagt, jag är mycket nöjd!

=D
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

NIS har hamnat på min SVARTA LISTA 4 ever..
Trist läsning, medges! Men för egen del fungerar allt alldeles ypperligt, har aldrig varit mera nöjd! Och det där med sölighet...fattar det inte...jag kör en noname 900MHz Celeron 512 Mb SDRAM PC133, den är INTE söligare nu än tidigare, det är bara uppstarten som har blivit söligare (NAV scannar startfilerna) men under drift märker jag då ingen skillnad...
Har rekomenderat det i nån tråd innan men ingen verkar nappa på det, är bara prat om NIS och Panda..

Kitet jag förespråkar är Outpost Pro som brandvägg samt NOD 32 som antivirusprogram.

Båda har mycket enkelt gränssnitt och fångar upp det mesta som vill ställa till med bus i din dator. Och kanske det mest efterfrågade, de snattar inte mycket av din datorkraft. Håll till godo och meddela gärna om det är nån som vågar testa så vi kan få någon annans syn på det hela...
Annons
Jag vågar/gör det mesta i mån av tid. ;)
synd att någon skall svartlista 4 ever, trodde att alla som använder datorer/tekniken visste att det lika snabbt kan svänga om i utveklingen.
Så jag brukar säga att man aldrig skall säga aldrig utan kanske, kanske.
Att gräva ned något eller höja det till skyarna är ytterligheter och
sanningen ligger någonstans mitt emellan.

Reality , det är ju i sin ordning att NAV skall scana vid start.
och att det tar tid är nog en följd av de historiska angrepp som NAV har råkat ut för. Det har alltid varit kul för dessa kufiska herrar och damer att angripa de mest kända märkena.

Tzwintoo , jag har inte provat din kombination, men tror säkert att den fungerar bra.
Nu vet jag varför Reality förespråkar Norton IS 2005.

Satt på tunelbanan idag och titta upp då såg jag att när man köper Norton IS 2005 på åhlens så får man Spindelmanen 2 DVD på köpet.. :)
Ni som vet.....
Är Avast något att komma med?
Hahahaha...nej! Bor i lappriket, så sådana erbjudanden finns inte här, men däremot Norton Systemworks 2005 fick jag på köpet...
DEN är jag däremot skeptisk till...någon erfarenhet här?
Zaphod:
Kan inget om Avast, däremot hittade jag en länk du kan kolla:
http://www.avast.com/eng/avast_4_home2.html
Det är ju gratis i a f...
jösses..då får väl jag säga lite om NIS 2005 den e avsevärt bättre än sin föregångare sen ja skaffade det så har jag inte haft nga problem...har även testsat en rad andra olika virusprogram..bla avast å den är i samma klass som AVG då den e gratis..dvs scriptblocing e låst på gratis versionen om inte ja minns fel, men dom fungerar bra båda två.. nod å kaspersky(dock betalvers.) är oxå bra..tycker det är en smaksak...finns ju onlinescanning om ni föredrar det..surfa smart å öppna inte bifogade filer som ni inte känner igen...finns ju inte så många virus där ute däremot trojaner kommer mer å mer...dom syns ju inte å det är poängen med dom....men det är en annan historia...fråga rob om dessa..han vet säkert
ajj , skulle ha tagit tunnelbanan så man såg annonsen.
undrar om Åhlen's här i Lkpg kör samma stuk.
Systemworks var ju Nortons första produkt när inte M$ kunde fixa ett sådant. Är du inte villig att sätta dig in hur det jobbar så kan man göra mer illa än nytta.

Reid, hade du problem med att installera NIS 2005 eller gick det lätt som en plätt. men långsamt. ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem