Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vad gör ni om dagarna egentligen?

Vad gör ni om dagarna egentligen?

detta är vad jag gör med risk för banning för reklam. Jag tillverkar dom inte men jag målar dom.
glimakrafonster
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Arbetstränar gör man när man varit sjukskriven en tid och ska prova på att jobba igen.

Ingen lön och inga krav heller.

Väldigt roligt är det i alla fall så länge som jag klarar av det.
Jag går upp kl 0700. Lagar frukost. Ser på morgonnyheter på Tv. Slår på datorn, lägger in dagens väder dag för dag, (statistik) Tar en halvtimmes promenad. Ibland med min golfspelande hustru, ibland inte då hon utövar sin sport. Träffar alltid samma människor på min promenad. Lagar lite brunch. Jobbar lite i huset. Sedan middag. Kvälls-Tv.
Umgås, snackar. Sover.
Övrig vaken tid surfar jag på nätet.

Ta detta X 365 dagar, med små varianter, då jag umgås med dotterdotter och dotter samt grannarna emellanåt.
Jobb mån-fre 07.30-17.00
Fotbollsträning med barnen tis-fre 18.00-20.00
Surf och onlinespel mån-sön 21.00-01.00
Match med barnen lör eller lör/sön ibland typ 3 tim

sen sover jag för resten... :P
Annons
YRKESKRIMINELL!!!! utpressar,stjäl o rånar o dylikt.o kör kawasaki))) nämen seriöst..yrkeschaffis samt småföretagare.inte i utpressar branschen dock..
"Pancho", sedan flera år, en sån där tjärring som ligger alla till last och som tyvärr en del ungdomar gör allt vad de kan för att djävlas med. Sedan en vecka tillbaka har vi drabbats av hotfulla unga män i en bil, som varje natt vid 01.00-tiden fram till 03.00 ibland, parkerar utanför flerfamiljsfastigheten vi bor i. De spelar "bompa-bompa" på högsta volym och säger vi något får vi bara veta att vi ska "dra åt h-e och lämna dom ifred"!
Vi har kontaktat polisen, som kommer att hålla dem "under uppsikt"! Vi får väl se hur det blir med det .......... Det blir väl som vanligt vi gamla som ska ta hänsyn till ungdomars sätt att leva och vara!
ojojoj detta blev större än jag trodde när jag startade tråden. men det är bra att se å veta att man inte lever ett inrutat eller tråkit liv själv.ni som svarat verkar ha full rulle hela tiden även om ni inte arbetar i förvärvslivet. till Estrid: starta medborgargarde! sen till patrikke: tack för upplysningen nu vet man det. Kram alla å ha det bra vi höres nog imorn.
Hej alla.
Jobbar som elevassistent med ungdomar som har "lite problem" på en högstadieskola. Där finns både helt underbara liksom mindre trevliga ungdomar. Man måste faktiskt inte vara en "värsting" som många tror för att ha problem i skolan eller klassrummet. Vissa har inlärningsproblem och andra har problem som relateras till uppväxt och familj och andra söker en identitet och en sammanhållning i sällskap som ofta visar sig vara mindre bra. Man måste LÄRA sig skilja på handling och person, visa att det är handlingen jag inte tolererar, men att jag tycker om dig som person. Men gemensamt har de alla att vi vuxna ofta överger dem, men det gör inte jag och mina kollegor. Ha en trevlig kväll alla.
06.30 Upp o hoppa, väcka ungarna och få dom klara inför skolan. När de är avlämnade hem igen och röj upp lite.

10.00 öppnar jag affären efter den sedvanliga rundan till post och bageri. Jobbar som Leg. Optiker / egenföretagare.

18.00 stänger man, har åtminstone en halvtimmes jobb efteråt.

18.45 hämta upp barnen, hem och fixa något att käka. Leker därefter lite med knoddarna, kollar läxorna, spelar nåt spel eller tittar på TV med dom.

Absolut senast 21.00 försöker man få dem i säng, får sällan nåt lugn innan 22 - 22.30

Dags att ta itu med eget arbete, ibland bokföring eller annat jobb till firman, ibland sitta och surfa, spela lite BF2, städning och tvätt...

02.00 - 03.00 dags för bingen.
Jag jobbar som CNC-tekniker/operatör om dagarna. Blir det nattskiftet framöver så sover jag väl om dagarna, hoppas man slipper det. Bättre betalt, men inte värt det.
ozzy

Var har du för program till väderstaistik??

När man är pensionär kan man sova till 0930

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem