Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Opera 9.6 problem

Opera 9.6 problem

Hur får man Google sökning å visa sökförslag i denna webläsare? Har letat efter inställningar men ej hittat.
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

jigsaw
Om jag fattat dej rätt.
Längst till höger i adressfältet finns ett G för Google. Skriv sökordet där.

Jag installerade ett Google verktygsfält (Tools) Men det gick bara att lägga i Bokmärken i Opera.

Så här ser det ut sökfältet.

Google Verktygsfält (preliminär)
Ha Google Sök med dig var du än surfar. Det är gratis och tar bara några sekunder att installera. Installera Google Verktygsfält 5 (preliminär version) ...

Det är endast IE och FF som man kan få ett extra verktygsfält upptill.
Det ligger nu hos mej i IE7 Pro

Hej
Okay Ozzy
Trodde du skulle sova? Attan också, man skulle ha en chattfunktion på IS men det verkar inte bli denna sidan jul. Tilbaka till allvaret: Just detta med att inte Google visar förslag är nog det enda som jag kan komma på som retar mig i opera. On jag förstår dig rätt så fick du in google verktygsfält i bokmärken. Hur då? Jag körde en installation inifrån opera å då skulle jag install till IE. kanske man e för trött. Natti natti.
på Opera 9,6 kan man ju göra ett eget verktygsfält! Och lägga google verk.fält.
Annons
jigsaw
Google i Bokmärken, men som Hemsida med sökrad när man öppnar den. Men någon knapprad osv. som i Verktygsfält blev det ju inte.Undrar om det går överhuvudtaget i Opera9.60. Jag var nog för trött att säga just detta i natt.

Just det. man blir kopplad till IE. Uppdateringen hamnade i IE. De verkar styra och ställa som de vill över alla andra.
Men´
Det som Thomas säger, det har jag inte tänkt över och vet inte om jag förstår heller.
"Att göra ett eget verktygsfält"
Det får han på ett begripligt sätt utveckla, jag är så dj-a dum ibland att läsa manualer.

Hörs
ozzy
Ozzy

Tryck "Visa Knapprad , Kryssa för egen verktygsrad. Klart. Där kan du lägga till vilken sida du vill.

EX. goggle översättning. Peka med musen på ikonen ,använd "dra och släpmetoden till ditt verktygsfält.
Thomas2
Va bra. Tack.
En annan bra sak är "Trollspöet" håller reda på inloggningsuppgifter.

Bara att klicka på ikonen..Vipps är man inne!!
Nu har jag lyckats skapa en Flytande GoogleToolbar. Via
Lägg till Manicker

Skapas o hämtas i Opera Widget´s

Stängs automatiskt när man hämtat hem vald knapp.
Hämtas via Manicker.



Av en händelse fick jag fram denna Site.
En hjälpfil för Operafans
Öppnas inifrån Opera
Drog adressen från Verktygsfältet till eget verktygsfält.

http://help.opera.com/Windows/9.60/sv/index.html

Allt går som smort bara man lärt sig.

Bra Ozzy!!

Perfeckt!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem