Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Opera 9.6 problem

Opera 9.6 problem

Hur får man Google sökning å visa sökförslag i denna webläsare? Har letat efter inställningar men ej hittat.
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Mja detta ska väl gå å lära sig med tiden. Tack för hjälpsidan. Vad säger herrarna å försöka sig på en chatt inifrån opera?
http://help.opera.com/Windows/9.60/sv/chat.html
Så nu va funktionen med sökförslag ordnad i opera.
http://www.google.com/webhp?hl=en&complete=1
jag sparade i bokmärken å sen drog jag upp den till mitt egna vertygsfält.
ozzy

Hur får man toolbar att ligga kvar högst upp?? Det försvinner ju vid nästa klick. Då får man hämta det igen via manicken?
Annons
jigsaw

Chatten verkade krånlig?
jigsaw
Jag får tänka ett bra tag.
Är fundersam om vissa saker som lämna ut namn eller alias,

Den här raden::
Skriv in ditt riktiga namn och e-postadress (eller något annat om du vill vara lite mer anonym).
Samt detta::
Välj en samtalsserver att ansluta till.
Samt en del anant.

Förstår inte allt det riktigt.

En får grunne . Jag tyar inte med detta just nu.

Okay era grånade gentlemen. Men msn finns fortfarande om ni vill "snacka" lite.
Nu är nog de mesta gjort så jag kan trivas med Opera. Tack för all hjälp.
Jag har en sak till. Jag har tjabbat till Aftonbladet, så jag får bara till annonser mm. onyttigt. och innehållsförteckning till vänster och Den stora rubriken.
Men nyheterna i mitten med bilder oxh nyheter i spalterna, de lyser med sin frånvaro. Detta händer bara i Opera.
Får inte bort ett ev .skydd jag aktiverat av misstag för just den hemsidan.
Lyckas jag inte få tillbaka Aftonbladet helt, då går jag över till IE och FF igen på heltid.
jigsaw
Min mobil är så gammal att det går knappst att skriva ett SMS. Har försökt skicka, men det går inte. En åtta år gammal Nokia. behöver bara kunna slå 112 på den om det skulle hända nåt.

Ozzy
Kan detta hjälpa dig? Från din hjälpsida.

Blockera innehåll
Högerklicka på en sida som har innehåll du vill blockera och välj "Blockera innehåll". En knapprad för blockering av innehåll visas ovanför sidan.
Klicka på de bilder eller insticksprogram du vill att Opera skall blockera. Normalt blockeras allt som delar serversökvägen med det du klickar på, till exempel samtliga bilder i samma mapp som den du klickar på. För att endast blockera ett specifikt element håller du ned Skift medan du klickar.
När du är färdig med att blockera innehåll trycker du på knappen "Klar" på knappraden.

Redigera och häva blockering
Om du upptäcker att du har blockerat alltför aggressivt, och att innehåll du vill se nu har försvunnit, aktiverar du blockeringsknappraden på nytt och klickar på det blockerade innehållet för att aktivera det igen, eller trycker på knappen "Detaljer" för att redigera listan över blockerat innehåll.

Du kan ta bort sökvägar från listan över innehåll som skall blockeras eller helt enkelt göra sökvägarna mer specifika för att undvika att blockera allt för mycket.

Ozzy
Jag menar naturligtvis msn genom datorn. Min mobil vill inte heller kännas vid msn på grund av ålder.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem