Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Opera 9.6 problem

Opera 9.6 problem

Hur får man Google sökning å visa sökförslag i denna webläsare? Har letat efter inställningar men ej hittat.
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

ingarm
Nu har jag hittat det stora nyhetsblocket i mitten med bilder och löpare och textspalter Det har av någon konstig anledning, förskjutit sig längre ned på sidan och lagt sig längst till vänster under innehållsförteckningen som alltid ligger til vänster i en smal enspaltare få grunna på detta.

Om jag trycker ner vänstermusen över en bild, kan jag förskjuta bilden vart jag vill och släppa den på en egen sida.

Det verkar som jag kommir i ett redigeringsläge.
Men jag kan inte markera ett helt block tyvärr och dra till rätt plats. Det gör man ju när man redigerar.

Tack för nu
/ozzy
hmm kan de va den lilla saken nere vid kameran som du kladdat me. står nåt om anpassa till bredd. tryckte på den inne på aftonbladet å de blev inte så bra. men flytta nåt de kunde jag inte.
jigsaw
Jag har varit på det mesta och försökt återställa. Se Ingarm förslag. Inget fungerar. Jag får sova på saken.

Tack för nu
vi hörs.
Annons
Så min vän Ozzy av ordning så ska vi nog fixa dett med aftonbladet. Jag öppnade aftonbladet å tryckte på kameran nere till höger å valde inga bilder å då kunde jag flytta å dona som du beskrev. men sen valde jag visa bilder å tjosan nu såg allt ut som de ska. hoppas detta löser dina problem.
jigsaw
Jag kan flytta, men det hoppar tillbaka igen i utgångsläget.
Nu väntar vi ett tag, jag orkar inte hålla på längre i dag.
Jamen...avinstall å install igen. Töm registret antingen manuellt eller med ett prog typ ccleaner å install igen så e ju dina problem borta. 10minuters jobb så mår du bra igen. vill inte att du ska va
Kanske det.
Har gjort en ominstall. Men jag gjorde ingen rensning.
OK
jigsaw
Kan du förstå detta.
Jag raderade Opera igen.
Körde CCleaner.
Installerade Opera 9.60 från nätet
Den här hemsidan.

http://opera.se.malavida.com/mvdwn/sv/346

Alltså tycker man attallt ska vara rent.
Men icke.
Allt kom tillbaka precis som förut. Alla inställningar och den där felaktiga AB.

Så får det förbli ett tag tills jag gått igenom programmets alla säkerhets och blockeringssystem,
och lusläst allt på hjälpsidan.

Nu gör jag kväll.
Tack för allt stöd!


Ha,ha!

Medlemmar på IS. Tro inte på dessa herrar Ozzy+jigsaw. Dom håller igång Forumet. Det är ju bra. Men var finns allmänintresset.?? Bara "pladder"

Vi måste sluta med inlägg om dessa dj...la webbläsare. Jag har testat alla.
Dom är bra och snabba allihop. Men jag undrar om inte IE vinner i det långa loppet. Jag vet att jag förordat Google Chrome. Men jag börjar tvivla.

Har man haft IE sen stenåldern. Då är man konservativ. Jag kan inte förlika mig med andra webbläsare. Tyvärr! Men jag tror att Google är på gång. Men det tar nog tid!

Huvudsaken är väl att man kommer ut på nätet. Sedan kvittar det vilken webbläsare man har. Eller hur....?
Jag passar på att reta GÖCKE med lite färg. Men han har alltid rätt.
Det blir konstigt med ett Forum med alla regnbågens färger.

jaha min käre vän Ozzy från vidderna.
Detta har man varit med om några gånger vid ett förfarande som ditt. Men nu ska farbror jigsaw förtälja hur han brukar göra.
Börja med å öppna regedit med administratörsrättigheter. Sen ska vi börja söka efter opera 9.60. då öppnar redigera å trycker på sök. Skriv in opera 9.60 å börja söka den kommer att hitta en del. Du måste vet vad du tar bort! Vill man göra det hela lite enklare så öppnar du dom olika avdelningarna i regedit å öppnar software å tar bort allt som har med opera 9.60 detta är lite säkrare än föregående tips.
program är bra men ska man ha det ordentligt gjort så får man göra det själv.
Sen ska du nog köra en sökning på dator å söka på opera 9.60. finns en del där med. Detta skall göras INNAN du öppnar regedit. Sök oxå appdat så får du upp lite där med. Sen finns det local å localrow+ roaming. Allt finns i Windows mappen men sök på appdata på dator i utforskaren å öppna nåt där så kommer du dit du ska med en gång.
Allt måste bort innan du lägger in ett prog igen om du inte vill att prog ska komma ihåg vilka inställningar du hade när du avinstallerade det.
Blev lite möe men så e de.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem