Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hur kan man sova

Hur kan man sova

Är man totalt slut efter att arbetat i 50 år?

Hur kan man sova i från kl 2200-1030 utan vara vaken en enda gång!!

Är detta normalt betende??
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Thomas2!

Det låter inte normalt i din ålder.

Tar du sömntabletter så kan det bli så. Eller man känner sig trött på grund av för högt blodsocker. Det hade jag problem med. Jag kunde nästan stå och sova.

Jag kör med insomningstabletter ibland. Dom har kort verkningsgrad. 2 timmar. Dom är svaga.
Så särdeles normalt beteende är det väl inte, men why not? Det låter gott att kunna sova i 12 timmar utan avbrott. Jag önskar jag kunde göra det.
Njut av det, alltför många människor lider av sömnsvårigheter, och känn dig priviligerad. Och framför allt - HA INTE DÅLIGT SAMVETE FÖR DET. Så länge ingen annan drabbas så är det ok tycker jag.
leiake

Om jag inte tar insomningstabletter kan jag inte sova alls!!

Tror jag kan ligga vaken hur många nätter som helst utan sova.

Detta gjorde att jag fick högt blodtryck. Har nu medicin mot detta.

Men av denna tablett så somna jag fort att jag knappt inte hinner lägga mig.
Annons
Thomas2!

Det skiljer på insomningstabletter och sömntabletter.

Jag snodde en av min moders starka sömntabletter hon fick på äldreboendet. Jag var inte riktigt vaken förrän kl 16:oo dagen därpå.
Det blev bara en test. Aldrig mer.

Nu använder jag Stil-Noct 10 mg. Den tabletten delar jag. Det räcker med
5mg. Skulle jag vakna för tidigt 05:00, då ryker den andra halvan.

Jag sover normalt 6-7 timmar var natt, går upp för att uträtta sådant som man måste 1 gång per natt, sover aldrig mitt på dagen och tar inga tabletter, tror inte jag skulle vilja sova 12 timmar om dygnet, jag känner mig utvilad när jag vaknar vid 5 de flesta morgnar.
Jag har oxå stil-noct 10 mg. Men denna är ju bara en insomningstablett,jag tar ingen annan.

Om jag går ner till 5mg kan jag inte somna. Så detta är slöseri!

Men nu är jag utvilad efter 12.5 timmar.
På tal om insomningstabletter så kan jag berätta en kul grej som hände mig.

Jag låg inlagd och hade insomningstablett vid behov, om jag hade problem att somna.
Jag hade inga problem att somna så jag hoppade alltid över den tabletten.

En kväll när jag somnat så kom det en sköterska in och väckte mig: Du har glömt att ta din tablett.
Hon kom med min insomningstablett


paprikke

Den sköterskan var väl inte vaken!
Kör också med stilnoct 10mg. Vansinnigt vanebildande. Men det funkar för det mesta. Ibland så räcker det med en halva, ibland inte ens med två hela :-s

"Hur kan man sova i från kl 2200-1030 utan vara vaken en enda gång!!"
"Är detta normalt betende?? "

Jag sover också länge. Sambon brukar få dåligt samvete när hon sover "för länge" fast hon inte har något annat inbokat. Brukar säga det att kroppen tar ut den sömn den för tillfället vill ha.
Eller så tar kroppen ut den sömn den inte fick när man jobbade!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem